جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9709 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵ |
64 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا ، سوژه های مهمی با موضوعات اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی ، ورزشی امروز  دستمایه اخبار ، گزارش ها و یادداشت های خبرنگاران در مراکز و دفاتر استانی قرار گرفت که با نگاه به آنها می توان از رخدادهای مهم روز آگاه شد. صادرات ۱۰۵ میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان رضوی، ظرفیتی پنهان […]

به گزارش ایرنا ، سوژه های مهمی با موضوعات اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی ، ورزشی امروز  دستمایه اخبار ، گزارش ها و یادداشت های خبرنگاران در مراکز و دفاتر استانی قرار گرفت که با نگاه به آنها می توان از رخدادهای مهم روز آگاه شد.

صادرات ۱۰۵ میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان رضوی، ظرفیتی پنهان در بخش اشتغال ،هم‌نوایی دف‌ و تنبور در “پالنگان”،بارقه های امید برای حل مشکل اتحادیه های دامداری کهگیلویه ،کشاورزی قراردادی راهکاری برای حذف واسطه‌ها، امنیت تولید، کیفیت و حمایت ،تلنگری به «باور» کم‌آبی در کرمان ،گردشگری اردستان، ظرفیتی ناب اما مغفول مانده عناوین برخی گزارش ها است که در سایت استانی ایرنا منتشر شده است .

از دیگر عناوین گزارش ها می توان به رفع فقر و بیکاری دغدغه دولت سیزدهم در هرمزگان ،توسعه ورزش گیلان با جذب اعتبارات سفر رئیس جمهور،تسریع بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ با همت دولت سیزدهم ،ایستگاه جوانمرد قصاب ؛همراه با رانندگان اتوبوس بی آر تی و قلعه تاریخی هرمز، نظاره‌گر آب‌های کلیدی خلیج‌فارس اشاره کرد.

رصد بازار گوشت مرغ در سراسر کشور/ وجود مرغ مازاد و خرید محصول از تولیدکنندگان گزارشی از میز گروه استان ها است که به عرضه و تقاضا ، فراز و فرود قیمت مرغ ، کمبودها ،نحوه توزیع و همچنین کاهش قیمت ها و بازگشت ثبات به بازار در ماه های اخیر اشاره دارد.

همچنین در این گزارش خبرنگاران مراکز استانی به بررسی وضعیت تولید و عرضه مرغ در شهرستان‌ها پرداخته‌اند و علاوه بر رصد قیمت ها، اقدامات انجام شده برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را پیگیری کرده اند.

در بخشی از این گزارش می خوانیم : بازار مرغ در سالهای اخیر همواره با نوسان های فصلی و مقطعی روبرو بوده و هر از چند گاه، خود را به شکل کمبود در بازار یا افزایش عرضه، نشان می دهد. تلاطم در بازار مرغ که اواخر سال گذشته در بیشتر استان‌ها وجود داشت، در نهایت با مدیریت بازار و افزایش جوجه ریزی، برطرف شد به طوری که امروز ماجرا روندی معکوس یافته و با افزایش عرضه و وجود مرغ مازاد در بازار مواجه هستیم که در شماری از استان‌ها به کاهش قیمت‌ها منجر شده است.

وجود مرغ مازاد در بازار و کاهش قیمت ها در نگاه نخست، اتفاقی مثبت برای مردم و مصرف کنندگان به شمار می رود اما باید مراقب بود که باز هم بازار مدیریت شده و با کاهش جوجه ریزی از سوی مرغداران و به دنبال آن کاهش تولید مواجه نشویم.

۱۷ اردیبهشت ماه و آخرین اخبار کرونایی استان ها بسته روزانه ای از میز استان هاست که به بررسی آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا ، بستری شدگان و شمار فوتی ها در استانها می پردازد.

مراکر استانی ایرنا روزانه در سلسله گزارش هایی با عنوان ” یک گام تا تکمیل طرح های نیمه تمام ” به این موضوع ورود کرده اند که تکمیل بیمارستان هزار تختخوابی تبریز، نیازمند نگاه ملی و   پیشرفت ۹۶درصدی سد عمارت/ چشم‌انداز تامین پایدار آب برای دشت مغان  از آن جمله است .

در بخشی از گزارش مرکز تبریز می خوانیم : بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز از جمله طرح‌های نیمه تمام حوزه سلامت در آذربایجان‌شرقی است که در صورت بهره‌برداری می‌تواند نیاز درمانی این کلان‌شهر ۲ میلیون نفری را تا ۲ دهه آینده برطرف کند.

بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز یکی از ۱۱ بیمارستان کشور در این ابعاد است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و با گذشت ۶ سال از آغاز کلنگ زنی آن تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ دولت قبل برای ساخت این بیمارستان تنها ۴۰ میلیارد تومان در سال از محل افزایش قیمت بنزین هزینه کرده است.

در گزارش مرکز اردبیل هم آمده است :سد عمارت بعنوان بزرگترین سد حجمی استان اردبیل با حجم مخزن۱۸۲ میلیون متر مکعب،علاوه بر تامین پایدار آب مورد نیاز شرب و کشاورزی، چشم‌انداز روشنی برای آینده شمال استان اردبیل ایجاد کرده است.

 اواخر مهرماه سال گذشته آیت الله رئیسی به همراه ۹ نفر از معاونان و وزیران در استان اردبیل حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف استان، هم در جریان طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا قرار گرفت و هم مصوبات مهمی برای تسریع در تکمیل این طرح‌ها به تصویب رسید. در جریان این سفر پروژه جدیدی کلنگ زنی نشد چرا که وجهه همت دولت سیزدهم تسریع در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بوده است، طرح‌هایی که سال‌های سال از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته است و نه تنها عایدی برای کشور نداشته، هزینه سنگینی هم بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.

اکنون پروژه‌های مهمی در استان اردبیل در بخش‌های مختلف حمل و نقل، آب و انرژی، گردشگری، آموزش وبهداشت و درمان در دست اجرا است که برخی از پروژه‌ها نزدیک به مرحله بهره‌برداری هستند و این ظرفیت را دارند که طی سال جاری به بهره‌برداری برسند با این حال نباید فراموش کرد که اعلام پروژه‌هایی که در سال جاری به مرحله بهره برداری خواهند رسید منوط به ابلاغ ردیف‌های ملی در بودجه۱۴۰۱ است تا بر اساس منابع اختصاص یافته زمانبندی تکمیل این طرح‌ها مشخص شود.

در هفته بیشت و ششم از رقابت های لیگ برتر هم قرار است دوشنبه هفته جاری تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و فولاد خوزستان به مصاف هم بروند در این راستا دفتر آبادان نیز گزارشی ورزشی با عنوان صنعت‌نفت آبادان – فولاد خوزستان، تقابل زرد و قرمزهای خوزستانی منتشر کرد.

در این گزارش می خوانیم: تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و فولاد خوزستان در حالی در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف یکدیگر خواهند رفت که ۲ تیم برای بهبود وضعیت خود در جدول ،سه امتیاز این بازی را نشانه رفته‌اند.

تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و فولاد خوزستان در شرایطی از هفته بیست و ششم لیگ برتر به دیدار هم می‌روند که یک تیم در میانه جدول و دیگری جزو تیم‌های بالای جدول است ،تیم فوتبال فولاد خوزستان با هدایت جواد نکونام اکنون جزو تیم‌های مدعی و کسب سهمیه آسیا خود را معرفی کرده با ادامه روند نتایج مطلوب خود در لیگ برتر و تساوی خانگی برابر گلگهر سیرجان در حالی به دیدار نفت می‌رود که تیم رقیب در هفته گذشته در برابر میزبان خود پدیده مشهد متوقف شد.

معاون وزیر بهداشت: توسعه بهداشت و درمان در مناطق مرزی ضروری‌تر است ،مجازاتهای سختی برای متخلفان از اجرای قانون جوانی جمعیت تعیین شده است عناوین دو خبر از خراسان رضوی از همایش معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مشهد است که امروز شنبه در سایت استانی ایرنا منتشر شد.

دکتر کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این همایش ضمن تاکید بر تقویت نظام شبکه بهداشتی و درمانی و اقدامات پیشگیرانه در کشور افزود : این مهم در استان‌های مرزی نظیر خراسان رضوی ضروری است.

رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی هم سخنران دیگر این همایش گفت: برای متخلفان از اجرای قانون جوانی جمعیت، مجازات‌های سنگینی تعیین شده است و هیچ تعارفی در این خصوص وجود ندارد.

امیرحسین بانکی پور افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری برای جوانی جمعیت و فرزندآوری، تلاش شد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برای مقابله با بحران جمعیت در مجلس مصوب شود اما در یک و نیم سال گذشته مشخص شد مخالفان جدی در مسیر تصویب این قانون وجود دارد.

برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی با حضور یکهزار و ۲۰۰ گروه جهادی درهرمزگان و با حضور سازماندهی شده ۳۰ هزار جهادگر بسیجی و با رمز یا فاطمه الزهرا(س) همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان خبری از بندرعباس است که در خروجی ایرنا قرار گرفت .

 جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در این رزمایش گفت:تاکنون یکهزار و ۲۰۰ گروه جهادی با ۲۵ هزار نفر عضو در عرصه های مختلف هرمزگان در سامانه اطلس جهادی کشور ساماندهی شده اند که یک ظرفیت بسیار عظیم برای استان است.

سردار هدایت الله امیری افزود: بسیجیان جهادگر در عرصه‌های مختلف محرومیت زدایی و اشتغال کارهای بزرگی انجام داده اند که می توان به ساخت خانه، مرمت منازل مسکونی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد که در ۲ سال گذشته ۳۶۰ واحد مسکونی احداث و تحویل شد.

ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی و مدیرکل گمرک تبریز نیز در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که سال گذشته واردات ماشین آلات خط تولید و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی از طریق مبادی گمرکی استان مشمول ۱۰۰ میلیون دلار معافیت گمرکی شد.

در این خبر که با عنوان اعطای ۱۰۰ میلیون دلار معافیت گمرکی تولید در گمرکات آذربایجان شرقی منتشر شده است ،لیلی اورنگی اظهار داشت : با تکیه بر ظرفیت های بالای تجاری، بازرگانی و صنعتی در آذربایجان شرقی سال گذشته یک میلیارد و ۶۵۴ میلیون دلار کالا از استان صادر شد که قابلیت افزایش آن نیز وجود دارد. 

به دنبال پیگیری مصوبات سفرهای استانی ۱۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد شهرک شیلات گمیشان اختصاص یافت .

مدیرکل شیلات گلستان به ایرنا گفت این مبلغ از محل اعتبارات سفر دولت سیزدهم به استان برای سرعت دادن به ایجاد طرح‌های زیرساختی شهرک شیلات میگو و ماهیان خاویاری گمیشان اختصاص یافته است.

سیدجواد قدس‌علوی افزود: این اعتبار بخشی از مجموع اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریالی تصویب شده در سفر اسفند پارسال آیت الله رییسی به گلستان برای توسعه بخش شیلات استان است که برای ایجاد زیرساخت های پایدار موردنیاز به ویژه سامانه آبگیری در داخل دریای خزر و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز توسعه پرورش میگو و ماهیان خاویاری در گمیشان هزینه می شود.

دود سیاه بخشی از آسمان آبادان را پوشاند عنوان خبری از دفتر ابادان است ،  مدیر روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان  در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص گفت : بروز نقص فنی در یکی از کمپرسورهای پالایشگاه آبادان در روز شنبه سبب انتشار دود سیاه در بخش‌هایی از آسمان این شهر شد.

مکی دریس اظهار داشت: با توجه به لزوم انجام تعمیرات دوره‌ای ،بخشی از تجهیزات واحدهای عملیاتی پالایشگاه آبادان از ساعت هشت صبح امروز طبق برنامه زمانبندی شده وارد فاز تعمیرات شد.

درآمد ناشی از اجاره خانه شبانه ها در کیش مشمول مالیات شد هم خبری است که در سایت استانی ایرنا منتشر شد ، در این خبر به نقل از مدیر امور مالیاتی منطقه آزاد کیش می خوانیم ، درآمد حاصل از اجاره منازل بصورت شبانه در این جزیره پس از کسر ۲۵ درصد برای هزینه و استهلاک مشمول مالیات می‌شود.

 حمیدرضا منتظری اظهار داشت: با توجه به اینکه این قبیل منازل برای مسافران بصورت موقت به اجاره واگذار می‌شود و عمدتا فاقد مجوز اجاره داری بوده و از تسلیم اظهارنامه مالیاتی نیز خودداری کرده اند فاقد هرگونه معافیت مالیاتی هستند .

نخستین روز از هفته سلامت ( ۱۷ تا  ۲۳ اردیبهشت ماه ) در تهران با تجدید میثاق وزیر بهداشت و کادر سلامت با آرمان‌های امام راحل همراه بود که  بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان به همراه معاونان، مدیران و پرسنل درمان این وزارتخانه با حضور در مرقد مطهر حضرت امام (ره) با آرمان های والای رهبر کبیر انقلاب تجدید بیعت کردند.

در این راستا برنامه های مختلفی نیز در استان ها با هدف  قدردانی از  فعالان حوزه سلامت، بهداشت و درمان به جهت استقامت و فداکاری های تحسین بر انگیزشان بویژه در ایام شیوع کرونا برگزار شده و یا در حال برگزاری است .

در سفر یکروزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان فیروزکوه  مجموعه فرهنگی – ورزشی کارگران فیروزکوه افتتاح شد .

عملیات اجرایی سالن ورزشی چند منظوره  کارگری شهرستان فیروزکوه  در منطقه دشت ناصر از سال ۸۷ آغاز شده بود که امروز  ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ با اعتباری بیش از هشت میلیارد تومان با حضور حجت الله عبدالملکی  برای کارگران این شهرستان به بهره برداری رسید.

برای ساخت و بهره برداری این طرح فرهنگی- ورزشی ۸۶۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی و بقیه تحت عنوان پروژه ملی از محل اعتبارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین شده است.

 استاندار تهران هم در این آیین گفت: طرح های نیمه تمام نقطه تاریکی است و برهمین اساس تکیمل این گونه طرح‌ها را در اولویت قرار دادیم.

محسن منصوری با اشاره به تسریع بخشی در ساخت مجموعه فرهنکی و ورزش کارگران و بهره برداری آن در هفته کارگر ، خاطرنشان کرد: با حرکت جهادی وزیر تعاون، کار و رفاه و اجتماعی و  سرپرست اداره تعاون، نماینده  مردم این منطقه در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان این طرح با تخصیص بودجه مورد نیاز در هفته کارگر به بهره برداری رسید.

۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان پارسیان کشف شد عنوان خبری از مرکز هرمزگان است که از قول رییس کل دادگستری هرمزگان منتشر شد .

مجتبی قهرمانی با اعلام کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش تقریبی سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال در شهرستان پارسیان در بازرسی از یک دستگاه تانکر  افزود: ماموران انتظامی در اجرای دستورهای رییس حوزه قضایی پارسیان به منظور مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی، با انجام اقدام های اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای انتقال محموله بزرگ سوخت از طریق یکی از محورهای ارتباطی این شهرستان مطلع شدند و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستورکار خود قرار دادند.

دبیر شورای علی مناطق آزاد هم سفری به  استان ایلام داشت و در آیین معارفه مسوول منطقه آزاد تجاری – صنعتی مهران شرکت کرد.

 مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشودر خبری  اعلام کرد که ۵.۵ میلیارد یورو برای تجهیز مناطق آزاد در سال ۱۴۰۱ اختصاص یافت که این مبلغ از محل تهاتر نفت برای تجهیز زیرساخت‌های هفت منطقه آزاد که سال گذشته تصویب و ابلاغ شده اختصاص یافته است.

سعید محمد  افزود: تلاش خواهیم کرد در آینده نزدیک و حداکثر تا یک ماه آینده اساسنامه منطقه آزاد مهران در دولت تصویب شود .

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم سفری به شهرستان ملکان در آذربایجان شرقی داشت و در حاشیه این سفر در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد که توسعه بوم‌گردی و توزیع منطقی سفر دنبال می‌شود.

عزت الله ضرغامی گفت: تقویت و توسعه بوم‌گردی در کنار توزیع منطقی سفر از سیاست‌های محوری این وزارتخانه است و به هر واحدی که حداقل‌ها را داشته باشد، مجوز فعالیت می‌دهیم. اخیرا نیز امکان اعطای تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای راه‌اندازی واحدهای بوم‌گردی فراهم شده که سقف آن به نیاز افراد وابسته است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم خبری خوش با خانواده معظم شهدا و ایثارگران داد، خبری با عنوان اعزام ۳۰ هزار نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به سفر عتبات عالیات

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با  ایرنا اظهار داشت : امسال در حال طراحی یک برنامه با کمک بانک دی و سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی کوثر هستیم که ان شاء الله ۳۰ هزار نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را بتوانیم به زیارت عتبات عالیات اعزام کنیم.

معاون اول قوه قضاییه هم سفری به استان ایلام داشت تا درآیین تودیع و معارفه رییس کل دادگستری شرکت کند ،حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق در این مراسم گفت : مدیران استانی هم‌راستا با سند تحول قضایی حرکت کنند

وی اظهار داشت : سند تحول قضایی بطور جدی در دستگاه قضا دنبال می‌شود و می‌طلبد مدیران استانی منتظر مرکز نباشند و با خلاقیت در جهت و هم راستا با این سند حرکت کنند.

اصلاح ارز ترجیحی و تخصیص یارانه به کالاهای اساسی موضوعی بود که در اخبار مراکز استان ها مورد توجه قرار گرفت .

 استاندار خراسان شمالی در رزمایش جهادگران فاطمی خراسان شمالی عنوان کرد که  مردم دولت را در حذف ارز ترجیحی همراهی کنند.

 محمدرضا حسین نژاد با تاکید بر اینکه نظام چندنرخی ارز یکی از مشکلات اساسی اقتصاد ایران در سال‌های اخیر بوده است، گفت: دولت سعی دارد این سیاست اقتصادی را جراحی کند و مردم نیز همراهی کنند.

وی ارز ترجیحی را بعنوان غده ای سرطانی در اقتصاد کشور نام برد که به اشتباه در بودجه شکل گرفته است، افزود: این مدل از اقتصاد باید اصلاح شود و دولت در این کار برنامه ریزی های درستی انجام داده است.

در خبر دیگری در خصوص ارز ترجیحی رییس اتاق بازرگانی سمنان: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در کنار پرداخت یارانه به مردم گامی برای مقابله با فساد و رانت است.

علی اصغر جمعه ای در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت :حذف ارز چهارهزار و ۲۰۰ تومانی و فاصله‌گرفتن از نظام چندنرخی ارز راهکار اصلی مبارزه با فساد و رانت و به نفع مردم است که البته ضرورت دارد یارانه حاصل از حذف ارز برای مردم واریز شود.

وی  با اشاره به تکلیف دولت در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در قانون بودجه امسال ابراز داشت: حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی و فاصله‌گرفتن از نظام چندنرخی ارز جراحی اقتصادی است که به شکوفایی اقتصاد کشور و حذف رانت و فساد کمک می‌کند.

مرکز گرگان هم در گفت وگویی با نایب رییس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در خصوص حذف ارز ترجیحی خبری  با این عنوان منتشرکرد که  تک نرخی شدن ارز مانع حیف و میل بیت المال می‌شود.

امیر یوسفی با اشاره به ضرورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از چرخه اقتصادی کشور گفت: جراحی این زخم چرکین و تک نرخی شدن ارز مانع حیف و میل بیت المال توسط سودجویان و شفافیت تبادلات مالی می شود.

وی  گفت: تعلل دولت قبل در حذف این  ارز فسادزا و رانت آفرین سبب شد تا خسارت های کلانی به منابع ارزی کشور وارد شود.

طراحی و راه اندازی سازمان مدیریت پسماند خبری بود که وزیر کشور امروز در بدو ورود به استان کرمان در فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران عنوان کرد.

احمد وحیدی گفت: در وزارت کشور درصدد طراحی سازمان پسماند هستیم که بتواند مشکلات این حوزه را مدیریت و با کمک سرمایه گذاران بخشی خصوصی، استفاده از فناوری‌های مناسب و کمک مردم و شهرداران مسائل این حوزه را برطرف کند.

وی افزود: موضوع پسماند مساله جدی است و بیش از ۷۰۰ نقطه برای تجمیع پسماندها در کشور وجود دارد که در یک برنامه قرار است این تعداد به ۲۰۰ نقطه کاهش یابد.

دادستان دیوان محاسبات کشور به زنجان سفر کرد و در آیین تودیع و معارفه مدیران کل دیوان محاسبات استان شرکت کرد .

علی کامیار در این آیین  گفت که  دیوان محاسبات به عنوان مشاور امین در کنار مدیران قرار دارد.

وی با بیان اینکه دادسرای دیوان محاسبات به دنبال پیشگیری از تخلفات است، به سیاست های این دیوان اشاره کرد و افزود: رییس و دادستان دیوان افراد مستقلی هستند تا بتوانند کمک های بیشتری برای ارتقای دیوان محاسبات داشته باشند و با تدبیر و درایت های انجام شده دیوان توانسته است گام هایی برای رسیدن به اهداف خود داشته باشند. 

بر اساس داده های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا با ورود توده گرد و غبار ، میزان ریزگردها و آلودگی ها در برخی استان ها و شهرستان ها بالاتر از حد مجاز گزارش شده و هوا را ناسالم کرده که در برخی نقاط نیز باعث تعطیلی مدارس شده است که عناوین برخی خبرها را در پیوندهای زیر می خوانیم :

هوای شهرهای خوزستان همچنان غبارآلود است ،آلودگی هوا در بوشهر ۲برابر استاندارد است،گرد و خاک پدیده غالب هواشناسی استان مرکزی است،  گرد و خاک هوای سه شهر استان مرکزی را ناسالم کرده است ، آلودگی هوا در لرستان پنج برابر حد مجاز است،مسیرهای مسدود شده شرق اصفهان بازگشایی شد ،توده جدید گرد و غبار در راه کردستان است،هوای قصرشیرین در وضعیت اضطرار و ناسالم قرار گرفت،گرد و غبار مدارس نوبت عصر غرب کرمانشاه را به تعطیلی کشاند ،مدارس و مراکز آموزشی سردشت در روز شنبه تعطیل شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!