پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9883 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۵۹ |
315 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، یک روزنامه آمریکایی با اشاره به ضعف مدیریت اقتصادی رئیس جمهور ایالات متحده  نوشت، افت غافلگیرکننده اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که طوفانی بزرگ در حال وقوع است. روزنامه «نیویورک پست» در شماره روز شنبه خود در مطلبی نوشت، «جو […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، یک روزنامه آمریکایی با اشاره به ضعف مدیریت اقتصادی رئیس جمهور ایالات متحده  نوشت، افت غافلگیرکننده اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که طوفانی بزرگ در حال وقوع است.

روزنامه «نیویورک پست» در شماره روز شنبه خود در مطلبی نوشت، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به یقین عاشق تکرار لاف‌های توخالی خود در زمینه ایجاد شغل است. او روز جمعه در یک بیانیه مطبوعاتی درباره آخرین داده‌های شغلی گفت: «برنامه‌ها و سیاست‌های ما قوی‌ترین اقتصاد اشتغال‌زایی را در عصر نوین ایجاد کرده است».

اما واقعیت این است که جو بایدن حتی یک شغل ایجاد نکرده  و  حقوق و دستمزدهای پرداختی در غیر امور کشاورزی  از فوریه ۲۰۲۰ به این سو  به میزان ۱.۲ میلیون نفر کاهش یافته و در واقع نیروی کار از ماه مارس تا آوریل امسال با ۳۵۳۰۰۰ نفر اخراجی مواجه شده است.

به نوشته این نشریه، جو بایدن هیچ شغلی ایجاد نکرده بلکه  فقط مشاغل قبل ازهمه گیری کرونا احیا شده اند. در همین حال، نیروی کار در حال کاهش است و میلیون‌ها آمریکایی که زمانی شاغل بودند، دیگر کار نمی‌کنند.

بایدن دروغ «ایجاد شغل» را بارها و بارها، تکرار می‌کند و امتناع او از رویارویی با حقیقت در اقتصاد باعث می‌شود تا حدد نصاب تورمی را برجای گذارد.

تورم در آمریکا از سال گذشته تا کنون به ۸.۵ درصد افزایش یافته که بالاترین حد نصاب است. در مورد کالاهای مهم مانند سوخت و غذا، وضعیت حتی بدتر است و بنزین با ۴۸ درصد، گوشت با  ۱۳.۷ درصد با افزایش قیمت مواجه شده است.

نیویورک پست نوشت، افت غافلگیرکننده اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که طوفانی بزرگ در حال وقوع است.

این روزنامه در خاتمه با اشاره به نظرسنجی شبکه خبری «سی ان ان» نوشت، حدود ۶۶ درصد مردم آمریکا با نحوه مدیریت او در اقتصاد مخالف هستند.

طبق این نظرسنجی، بدبینی مردم آمریکا به جو بایدن در اداره معضلات اقتصادی نیز رو به افزایش است به طوری که اکثر بزرگسالان آمریکایی می‌گویند که سیاست‌های وی به اقتصاد آسیب وارد کرده است و هشت نفر از هر ده آمریکایی بر این باورند که دولت بایدن اقدامات کافی برای مقابله با تورم را انجام نمی‌دهد.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها ۲۳ درصد شرایط اقتصادی را تا حدودی خوب ارزیابی کرده‌اند که از ۳۷ درصد در ماه دسامبر و ۵۴ درصد در ماه آوریل کاهش داشته است. آخرین باری که آمار افکار عمومی آمریکا در خصوص مسائل اقتصادی تا این حد  ضعیف بود، نوامبر سال ۲۰۱۱ بود که فقط ۱۸ درصد از آمریکایی‌ها، شرایط اقتصادی را خوب دانستند.

.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!