سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-16
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9926 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۵:۱۷ |
86 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی شنبه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد، افزود: در ۱۰ دهم اردیبهشت ماه، سامانه جوی وارد استان شد و در شهر یزد که متوسط بارش آن ۴۷ میلیمتر است، حدود ۲۷.۸ میلیمتر طی ۲۰ دقیقه بارش اتفاق افتاد و این […]

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی شنبه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد، افزود: در ۱۰ دهم اردیبهشت ماه، سامانه جوی وارد استان شد و در شهر یزد که متوسط بارش آن ۴۷ میلیمتر است، حدود ۲۷.۸ میلیمتر طی ۲۰ دقیقه بارش اتفاق افتاد و این اتفاقی است که هر ۱۰۰ یکبار احتمال وقوع آن وجود دارد.
وی اظهار کرد: بندها و سیل بندهای اطراف شهر که در طول سنوات گذشته به آن رسیدگی نشده و با دوره بازگشت ۲۵ ساله طراحی و تصرف هایی نیز در آن انجام شده، شکسته شد و آب باران انباشته در آن به باران شهر پیوست.
فاطمی ادامه داد: در این حادثه، ۵۴۱ مسکن شهری آسیب دید که از این تعداد ۲۹ مورد به تخریب و بازسازی و ۵۱۲ مورد به تعمیر نیاز دارد.
وی گفت: همچنین به راه ها، ساختمان های دولتی و بسیاری از زیرساخت های کشاورزی در استان خسارت وارد شد.
استاندار یزد ادامه داد: در حوزه کشاورزی ۵۵۰ راس دام، ۸۵۰ هکتار از اراضی زراعی، ۳۵ رشته قنات و ۴۵۰ کیلومتر کانال آب خسارت دید و تعداد زیادی چاه و اراضی باغی نیز آسیب  دیدند و برخی به طور کامل نابود شدند.
فاطمی با بیان اینکه نگرانی اصلی مردم، نحوه تامین خسارت آنها است، گفت: اکنون باید پنج میلیارد تومان برای رهن منازل مسکونی ۵۰ خانوار اجاره نشین سیل زده تامین شود.
وی همچنین از نیاز به تامین تسهیلات تعمیری و بازسازی برای ۶۳۰ واحد مسکونی خبر داد و اظهار داشت: نیاز است که ۲۰ میلیارد تنخواه در اختیار مدیریت بحران استان باشد تا بتوانیم برای هزینه های جاری صرف کنیم.
فاطمی افزود: همچنین  به ۱۰۰ میلیارد تومان برای تقویت سیل بندهای حفاظتی استان نیاز است. 
استاندار یزد با بیان اینکه میبد و اردکان نیز درگیر این سیل شدند، تصریح کرد: در شهر یزد و مجموع این دو شهرستان، حدود ۶۲۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و دام و ۳۱۳ میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی آسیب وارد شد.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار تسریع در احیای رودخانه یزد و ایجاد دیوار ساحلی برای رودخانه های استان شد.
 سیدجلیل میرمحمدی افزود: میزان آمادگی دستگاه های استان یزد در زمان بروز سیل خوب بود اما وقتی دست ها خالی باشد و در بدیهی ترین مسائل بحران، تجهیزات و اعتبارات نداشته باشند، کاری نمی توانند انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: اعتبارات مدیریت بحران استان تقریبا صفر است، سیلی به این حجم آمده اما هنوز هیچ اعتباری در اختیار ندارند.
میرمحمدی از مسوولان خواست که خسارت مردم را در اولین فرصت پرداخت  کنند.
وزیر کشور شنبه شب وارد استان یزد شد. 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!