جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9940 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۰۴ |
117 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، علی‌رغم درخواست صهیونیست‌ها از ارتش این رژیم برای ترور «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه، مقام‌های نظامی تل‌آویو اما با این کار مخالف هستند. یک مقام امنیتی-نظامی رژیم موقت صهیونیستی بامداد یکشنبه (به وقت ایران) گفت که ارتش این […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، علی‌رغم درخواست صهیونیست‌ها از ارتش این رژیم برای ترور «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه، مقام‌های نظامی تل‌آویو اما با این کار مخالف هستند.

یک مقام امنیتی-نظامی رژیم موقت صهیونیستی بامداد یکشنبه (به وقت ایران) گفت که ارتش این رژیم توصیه می‌کند که هیچگونه ترور هدفمندی علیه السنوار یا سایر افراد در این سازمان انجام نشود.

این منبع در گفتگو با وبگاه «یدیعوت آحارونوت» توضیح داد که ارتش اسرائیل برنامه‌هایی برای ترور فرماندهان ارشد گروه‌های مقاومت از جمله السنوار و «محمد الضیف» فرمانده شاخه نظامی حماس در دست اجرا دارد، اما معتقد نیست که اکنون زمان مناسبی برای عملی کردن آنها باشد.

یک مقام ارشد نظامی این رژیم نیز در واکنش به هشدار حماس درباره ترور السنوار، مدعی شد ترور رهبران حماس باید زمانی انجام شود که بیشترین سود را برای اسرائیل داشته باشد و نه فقط زمانی که فرصت آن پیش آمده باشد.

همزمان در بامداد یکشنبه، تعداد زیادی از فلسطینی‌ها و اعضای حماس در حمایت از السنوار و رد تهدیدهای رژیم صهیونیستی، مقابل منزل وی تجمع کردند.

 

خبرگزاری «شهاب» نوشت: «راهپیمایی گسترده فلسطینی‌ها در خان‌یونس به سمت خانه یحیی السنوار برای بیعت با رهبری مقاومت و در پاسخ به تهدیدات اشغالگران برگزار شد».

روز جمعه بود که برخی از نمایندگان و مقامات سابق رژیم موقت صهیونیستی و روزنامه‌نگاران آن‌ها به صراحت خواستار ترور رهبر جنبش حماس شده بودند. آنان مسئولیت دو عملیات مقاومتی اخیر در «العاد» شرق تل‌آویو را با السنوار دانستند؛ عملیات‌هایی که شب پنج‌شنبه انجام و منجر به کشته‌شدن سه شهرک‌نشین و زخمی‌شدن تعدادی دیگر شد.

پیش از این یحیی السنوار طی سخنانی از مردم فلسطین و غزه درخواست کرده بود تا عملیات‌های مقاومتی در تل‌آویو را ادامه دهند و این عملیات‌ها پاسخی به تجاوزات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی خواهند بود.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس نیز روز جمعه در واکنش به این درخواست‌ها گفت: «این تهدیدات مبتنی بر ترور رهبران جنبش حماس، تهدیدات جدیدی نیستند و ما به این غلتکِ ترک‌خورده‌ی [صهیونیست‌ها] عادت کردیم».

روز شنبه نیز جنبش حماس به اطلاع مصری‌ها رسانده است که اگر رژیم صهیونیستی تهدیدات خود را عملی کند، موشک‌های مقاومت تل آویو و اطراف آن را هدف قرار خواهند داد. (جزئیات بیشتر)

 

خ


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!