جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9957 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۰۴ |
341 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

تلسکوپ فضایی هابل به خاطر تصاویر باشکوهی که از کیهان تهیه می‌کند شناخته می شود. کهکشان ها! سیاره ها! سحابی ها! اما گاهی اوقات شاید بسیار کوچک‌تر باشند، مانند بمبارانی از سیارک‌ها که موضوع بحث ما هستند. بنا به گزارش CNET، تلاش‌های مشترک داوطلبان شهروند – دانشمند و هوش مصنوعی منجر به کشف ۱۷۰۱ دنباله […]

تلسکوپ فضایی هابل به خاطر تصاویر باشکوهی که از کیهان تهیه می‌کند شناخته می شود. کهکشان ها! سیاره ها! سحابی ها! اما گاهی اوقات شاید بسیار کوچک‌تر باشند، مانند بمبارانی از سیارک‌ها که موضوع بحث ما هستند.
بنا به گزارش CNET، تلاش‌های مشترک داوطلبان شهروند – دانشمند و هوش مصنوعی منجر به کشف ۱۷۰۱ دنباله سیارک در ۱۳۱۶ تصویر هابل شده است. هابل پروژه مشترک ناسا و آژانس فضایی اروپا است.
پلت فرم Zooniverse میزبان پروژه شکارچی سیارک هابل بود. بیش از ۱۱۴۰۰ داوطلب تصاویر هابل را که بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۱ تهیه شده بود بررسی کردند و مسیر‌های منحنی سیارک را در آن مشاهدات شناسایی کردند. این تلاش به آموزش یک سیستم هوش مصنوعی برای جستجو و فهرست نویسی مسیر‌ها کمک کرد.
بیشتر بخوانید
حدود یک سوم از مسیر‌ها به به سیارک‌های شناخته‌شده منتهی می‌شد، اما ۱۰۳۱ مسیر مرموز به جای گذاشت که به احتمال زیاد به سیارک‌های ضعیفی که بین مریخ و مشتری قرار دارند مرتبط هستند. ESA این سیارک‌های کوچک را به عنوان مطالعه ضعیف توصیف کرد.
تیم هابل در روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: «این پروژه پتانسیل هابل برای تصویربرداری از سیارک‌های ضعیف و ناشناخته را برجسته می‌کند و نشان‌دهنده رویکرد جدیدی است برای یافتن سیارک‌ها در دهه‌ها آرشیو‌های نجومی هابل است.»

تیم هابل ESA گفت: «این مسیر‌ها می‌تواند سرنخ‌های روشن‌تری را درباره شرایط منظومه شمسی اولیه در زمان شکل‌گیری سیارات در اختیار اخترشناسان قرار دهد.» در مرحله بعد، این داده‌ها به محققان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدار‌ها و اندازه‌های سیارک‌های ناشناس کمک می کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید