جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19

تلسکوپ فضایی هابل به خاطر تصاویر باشکوهی که از کیهان تهیه می‌کند شناخته می شود. کهکشان ها! سیاره ها! سحابی ها! اما گاهی اوقات شاید بسیار کوچک‌تر باشند، مانند بمبارانی از سیارک‌ها که موضوع بحث ما هستند. بنا به گزارش CNET، تلاش‌های مشترک داوطلبان شهروند – دانشمند و هوش مصنوعی منجر به کشف ۱۷۰۱ دنباله […]

بنا به گزارش CNET، تلاش‌های مشترک داوطلبان شهروند – دانشمند و هوش مصنوعی منجر به کشف ۱۷۰۱ دنباله سیارک در ۱۳۱۶ تصویر هابل شده است. هابل پروژه مشترک ناسا و آژانس فضایی اروپا است.
پلت فرم Zooniverse میزبان پروژه شکارچی سیارک هابل بود. بیش از ۱۱۴۰۰ داوطلب تصاویر هابل را که بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۱ تهیه شده بود بررسی کردند و مسیر‌های منحنی سیارک را در آن مشاهدات شناسایی کردند. این تلاش به آموزش یک سیستم هوش مصنوعی برای جستجو و فهرست نویسی مسیر‌ها کمک کرد.