جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9963 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۰۴ |
344 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

دیروز قاضی جیمز دوناتو، شکایت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را که به دنبال لغو ممنوعیت حضور در توئیتر بود، رد کرد. شرکت توئیتر در ۸ ژانویه ۲۰۲۱ ترامپ را از حضور در این شبکه اجتماعی منع کرده بود و دلیل آن را نیز خطر تحریک خشونت بیشتر پس از شورش کنگره اعلام کرد. […]

دیروز قاضی جیمز دوناتو، شکایت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را که به دنبال لغو ممنوعیت حضور در توئیتر بود، رد کرد.
شرکت توئیتر در ۸ ژانویه ۲۰۲۱ ترامپ را از حضور در این شبکه اجتماعی منع کرده بود و دلیل آن را نیز خطر تحریک خشونت بیشتر پس از شورش کنگره اعلام کرد.
البته قاضی دادگاه منطقه فدرال سانفرانسیسکو، راهی را برای ترامپ و دیگر شاکیان باز گذاشت تا شکایتی اصلاح شده علیه توئیتر ارائه کنند.
ترامپ، اتحادیه محافظه‌کاران آمریکا و پنج نفر دیگر، سال گذشته از توئیتر و یکی از بنیان‌گذاران آن جک دورسی، شکایت کردند. البته این شکایت فقط مربوط به این تعداد نبود و آن‌ها به نمایندگی از دسته‌ای از دیگر کاربران توییتر این اقدام را انجام دادند.
حکم دوناتو تقریباً دو هفته پس از آن صادر شد که ترامپ گفته بود که علاقه‌ای به بازگشت به توئیتر ندارد.
قبل از ممنوعیت ترامپ از حضور در توئیتر، او یک کاربر مشتاق توئیتر بود و در پایان دوره ریاست جمهوری خود به طور متوسط روزانه بیش از ۳۰ توییت را با دیگران به اشتراک می‌گذاشت. در زمان ممنوعیت، ترامپ نزدیک به ۹۰ میلیون دنبال کننده در توئیتر داشت.
دعوای او مدعی شد که توئیتر حقوق آزادی بیان شاکیان در متمم اول قانون اساسی را نقض کرده است، با این استدلال که این ممنوعیت‌ها به دلیل فشار اعضای دموکرات کنگره بر شرکت است.
این شکایت ابتدا در دادگاه فدرال فلوریدا، محل زندگی ترامپ ثبت شده بود و سپس به درخواست توئیتر که مقر آن در آنجا است، به کالیفرنیا منتقل شد.
بیشتر بخوانید
 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید