جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11316 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۶:۲۷ |
139 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

مدیر عامل انجمن نانوایان آمریکا گفت: آسیب پذیرترین افراد جامعه ما بیشتر از هر کس دیگری افزایش هزینه‌ها را حس خواهند کرد. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز؛ نانوایی‌ها در آمریکا در مورد افزایش شدید قیمت نان در تابستان هشدار دادند. در گزارش سی بی اس […]

مدیر عامل انجمن نانوایان آمریکا گفت: آسیب پذیرترین افراد جامعه ما بیشتر از هر کس دیگری افزایش هزینه‌ها را حس خواهند کرد. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز؛ نانوایی‌ها در آمریکا در مورد افزایش شدید قیمت نان در تابستان هشدار دادند.
در گزارش سی بی اس نیوز آمده است: افزایش تابستانی قیمت‌ها در فروشگاه‌های مواد غذایی و رستوران‌ها نزدیک است، چرا که صنعت نان درباره طوفانی کاملی هشدار می‌دهد که می‌تواند باعث شوک قیمت‌ها شود.
نانوایی H&S در بالتیمور که نان را تولید و به فروشگاه‌های مواد غذایی و رستوران‌ها در سراسر سواحل شرقی آمریکا ارسال می‌کند، اعلام کرد که به دلیل کمبود عرضه با مشکل مواجه خواهد شد.
جی آر. پاتراکیس، یکی از مالکان این نانوایی گفت: «ما شاهد افزایش دیگری در ماه ژوئیه خواهیم بود که باعث افزایش ۳۵ درصدی دیگر قیمت آرد خواهد شد. این مسئله به شدت به جنگ اوکراین و روسیه مرتبط است.»
جنگ فرایند تولید گندم، جو و روغن‌های پخت و پز را در کشوری که «سبد نان جهان» محسوب می‌شود مختل کرده است. اوکراین و روسیه ۲۵ درصد از تولید جهانی گندم را در اختیار دارند، اما تهاجم روسیه بیشتر این تولید را متوقف کرده است. البته هنوز مقادیری ذخایر وجود دارد، اما این ذخایر به سرعت در حال کاهش هستند.
اختلال در زنجیره تامین، کمبود نیروی کار که بخشی از آن به دلیل همه‌گیری است و افزایش هزینه گاز باعث بالا رفتن هزینه‌های تحویل کالا شده که به افزایش قیمت‌ها در تابستان امسال کمک می‌کند.
راب مک کی رئیس و مدیر عامل انجمن نانوایان آمریکا در این باره گفت: «متاسفانه این هزینه‌ها روی دوش مصرف کنندگان می‌افتد. آسیب پذیرترین افراد جامعه ما بیشتر از هر کس دیگری این را حس خواهند کرد.»
در کسب و کار‌های کوچک مانند نانوایی استلا کوروس در راکویل واقع در ایالت مریلند، فقط آرد کم نیست. کوروس در پاسخ به این سوال که چه موادی افزایش قیمت داشته است گفت: «شیر، خامه… شکلات بالا رفت.»
او منتظر افزایش قیمت‌ها در ماه اوت در نانوایی خود است که ۳۰ سال قدمت دارد. کوروس این تصمیم را ناراحت کننده می‌خواند که تنها حاشیه سود جزئی دارد و مشتریانی که به طور بالقوه تمایلی به پرداخت ندارند.
کوروس گفت: «در گذشته، قیمت‌ها با فواصل چندین ساله افزایش پیدا می‌کرد. اکنون من این کار را دو بار از زمان همه گیری کرونا انجام داده‌ام و احتمالاً متأسفانه باید دوباره این کار را انجام دهم.»
صنعت نانوایی به دولت متکی است و دولت باید زمین‌های بیشتری را در آمریکا به کشت گندم اختصاص دهد و نفت و گاز طبیعی بیشتری برای کاهش هزینه‌های سوخت استخراج کند.
 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!