مراسم گرامیداشت نخستین سالروز شهدای مدرسه «سید الشهداء» در غرب شهرکابل برگزار شد. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر از کابل، همزمان با نخستین سالروز حمله تروریستی به مدرسه سید الشهداء در غرب شهر کابل، شب گذشته مراسم ویژه شمع افروزی (روشن کردن شمع) در این مدرسه با حضور خانوادههای شهدا، دانش آموزان […]
مراسم گرامیداشت نخستین سالروز شهدای مدرسه «سید الشهداء» در غرب شهرکابل برگزار شد. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر از کابل، همزمان با نخستین سالروز حمله تروریستی به مدرسه سید الشهداء در غرب شهر کابل، شب گذشته مراسم ویژه شمع افروزی (روشن کردن شمع) در این مدرسه با حضور خانوادههای شهدا، دانش آموزان و معلمان این مدرسه برگزار شد.دانش آموزان مدرسه سید الشهدا در این مراسم بار دیگر خواستار بازگشایی مدارس دخترانه و از سرگیری تحصیل دختران کلاس ششم به بعد شدند.عصر روز هجدهم اردیبهشت سال هزار و چهارصد همزمان با ماه مبارک رمضان، دانش آموزان مدرسه سید الشهداء در غرب شهر کابل هدف سه انفجار تروریستی قرار گرفتند که یکی از این انفجارها در ورودی این مدرسه به وقوع پیوست.مدرسه سیدالشهداء در منطقه «دشت برچی» کابل، با دستکم ده هزار دانش آموز است که با وقوع حملات تروریستی دراین مدرسه، جنایت هولناک دیگری در تاریخ افغانستان به ثبت رسید.در این حملات تروریستی حدود صد دختر دانش آموز که بین یازده تا بیست سال بودند به شهادت رسیدند و حدود دویست و پنجاه نفر دیگر زخمی شدند، این حمله یکی از خونینترین حملات تروریستی علیه شیعیان افغانستان در دو دهه اخیر بود.در پی این حمله خونین تروریستی دولت سابق افغانستان که به ندرت عزای عمومی اعلام میکرد، یک روز را ماتم ملی اعلام کرد، ابعاد این جنایت به حدی وسیع و گسترده بود که بسیاری از شخصیتهای جهان و کشورهای اسلامی و غیراسلامی آن را به شدت محکوم کردند.مقام معظم رهبری از جمله نخستین شخصیتهای بزرگ جهان بود که به این حمله تروریستی واکنش نشان داد، حضرت حضرت آیت الله خامنهای در سخنانی شهادت مظلومانه دختران دانش آموز مدرسه سیدالشهداء را تسلیت گفتند.
اکنون یک سال از آن جنایت میگذرد، اما ابعاد آن هنوز هم آشکار نشده است، اینکه چه کسانی این جنایت را برنامه ریزی، سازماندهی و اجرا کردند، اما آنچه که مشخص است عاملان این حمله به دنبال ایجاد تفرقههای مذهبی در افغانستان بودند که البته با حفظ هوشیاری مردم این کشور به هدف خود نرسیدند.