جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11835 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶ |
109 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

«کامی ریتا» کوهنورد نپالی موفق شد برای بیست و ششمین بار قله اورست را فتح کند. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر؛ کوهنورد نپالی بیست و ششمین بار قله اورست را فتح کرد. «کامی ریتا» ورزشکار نپالی موفق شد با این صعود رکورد جدیدی را در فتح بلندترین قله جهان به ثبت برساند. رکورد قبلی […]

«کامی ریتا» کوهنورد نپالی موفق شد برای بیست و ششمین بار قله اورست را فتح کند. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر؛ کوهنورد نپالی بیست و ششمین بار قله اورست را فتح کرد. «کامی ریتا» ورزشکار نپالی موفق شد با این صعود رکورد جدیدی را در فتح بلندترین قله جهان به ثبت برساند. رکورد قبلی صعود به قله هشت هزار ۸۴۹ متری اورست، متعلق به همین کوهنورد نپالی بود، که سال گذشته ثبت شد. امسال، ۳۱۶ کوهنورد در جهان، درخواست برای صعود به قله اورست را ثبت کرده اند، اما سال گذشته ۴۰۸ نفر درخواست دادند که نوعی رکورد محسوب می‌شود. صعود به قله اورست، از ماه جاری میلادی (مه) آغاز شده است، که بهترین شرایط را برای کوهنوردی دارد. در مجموع ۳۱۱ نفر در تلاش برای صعود به قله اورست جان خود را از دست داده اند.

اورست بلندترین کوه و بلندترین نقطهٔ زمین است. ارتفاع قلهٔ آن از سطح دریا برابر با ۸۸۴۸٫۸۶ متر می‌باشد. قلهٔ اورست جزو رشته کوه هیمالیا و در کشور نپال قرار دارد. کوه اورست دارای دو مسیر اصلی صعود است که یکی در دامنهٔ جنوبی در نپال و دیگری در دامنهٔ شمالی در تبت قرار دارد. همچنین تعداد زیادی مسیر‌های فرعی که استفادهٔ کمتری از آن‌ها می‌شود. در بین این دو مسیر، مسیر جنوبی آسان‌تر بوده و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.  

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!