یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 124714 |
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶ |
52 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

نصرالله ناصح‌پور خواننده پیشکسوت و عضو سابق هیئت مدیره خانه موسیقی ایران در ۸۳ سالگی دارفانی را وداع گفت. به گزارش ادراک خبر نصرالله ناصح‌پور خواننده پیشکسوت موسیقی و عضو سابق هیئت مدیره خانه موسیقی ایران که به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده بود، شب گذشته (۲۸ خرداد) در ۸۳ سالگی درگذشت. مراسم […]

نصرالله ناصح‌پور خواننده پیشکسوت و عضو سابق هیئت مدیره خانه موسیقی ایران در ۸۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش ادراک خبر نصرالله ناصح‌پور خواننده پیشکسوت موسیقی و عضو سابق هیئت مدیره خانه موسیقی ایران که به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده بود، شب گذشته (۲۸ خرداد) در ۸۳ سالگی درگذشت.

مراسم تشییع پیکر این خواننده پیشکسوت روز چهارشنبه (۳۱ خرداد) ساعت ۹:۳۰ از مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و پیکر وی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده خواهد شد.

زنده‌یاد ناصح‌پور سال ۱۳۱۹ در اردبیل به دنیا آمد و از همان دوران کودکی، در خانواده‌ای موسیقی‌شناس پرورش یافت. وی با عزیمت به تهران، بیشتر اوقات خود را مصروف فراگیری موسیقی سنتی ایران کرد و پس از آشنایی با استاد محمود کریمی، به هنرستان آزاد موسیقی ملی راه یافت و مشغول تحصیل شد.

زنده‌یاد ناصح‌پور پس از تشکیل کلاس‌های مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، از راهنمایی‌ها و آموزش و توصیه‌های ارزنده استاد نورعلی برومند بهره‌مند شد. این هنرمند فقید از جلسات شناخت موسیقی و کلام و تلفیق شعر و موسیقی نیز، بهره‌های فراوان جست و سپس برای فراگیری ردیف عالی موسیقی سنتی و آموزش تصنیف و ضرب آهنگ مربوط به آن، به محضر استاد عبدالله دوامی راه پیدا کرد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید