جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 124790 |
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹ |
73 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

معاون اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد: رشد اقتصادی ۱۴۰۱ معادل ۴ درصد بود که اگر با رشد متوسط ۰.۸ درصدی دهه ۹۰ مقایسه کنیم، رشد ۵ برابری را شاهد هستیم. به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد:  عصر امروز دوشنبه در برنامه تلویزیونی اظهار داشت: […]

معاون اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد: رشد اقتصادی ۱۴۰۱ معادل ۴ درصد بود که اگر با رشد متوسط ۰.۸ درصدی دهه ۹۰ مقایسه کنیم، رشد ۵ برابری را شاهد هستیم.

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد:  عصر امروز دوشنبه در برنامه تلویزیونی اظهار داشت: رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۱ امروز منتشر شد که این رشد در سال ۱۴۰۰ نیز محقق شده بود رشد اقتصادی در ۲ سال گذشته نویدبخش شکوفایی اقتصادی است.

محمد شیرجیان  افزود: متوسط رشد سرمایه گذاری که از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ معادل منفی ۶.۹ درصد بود که این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۶.۷ درصد رسید. این امر نشان می‌دهد که توجه دولت به ظرفیت‌های داخلی می‌تواند اثربخشی زیادی روی جهش‌های اقتصادی داشته باشد و رشد اقتصادی و سرمایه گذاری قابل توجه نسبت به دهه ۹۰ رخ داده است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز یک رشد اقتصادی ۴.۵ درصدی داشتیم که تداوم رشد‌های اقتصادی، نوید بخش شکوفایی اقتصاد در کشور خواهد بود.

وی به جزییات رشد اقتصادی در بخش‌های مختلف پرداخت و گفت: رشد اقتصادی در کشاورزی در سال ۱۴۰۱ معادل ۱.۱ درصد بود که این عدد در سال ۱۴۰۰ معادل منفی ۲.۶ درصد بود ضمن اینکه در سال ۱۴۰۰ سال کم بارشی بود، اما با توجه به حمایت‌ها از بخش کشاورزی و تولید کنندگان با رشد مثبت مواجه هستیم.

شیرجیان بیان داشت: در بخش تولید محصولات زارعی در سال ۱۴۰۱ معادل ۳.۴ و تولید محصولات دامی ۲.۷ درصد بوده است در بخش نفت طی سال ۱۴۰۱ شاهد رشد ۱۰ درصدی و در سال ۱۴۰۰ با رشد ۱۰.۱ درصدی روبرو بودیم این آمار نشانگر تداوم رشد ۲ رقمی است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید