دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 124941 |
تاریخ انتشار : ۰۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲:۱۲ |
482 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر؛ بعد از ظهر روز سه‌شنبه، سی‌ام خردادماه، پایگاه رسمی گر‌وهک منافقین «سازمان مجاهدین خلق ایران» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که صبح همان روز، پلیس آلبانی به اردوگاه اشرف ۳ در این کشور حمله کرده است. در این درگیری، یک نفر به هلاکت رسیده و ۱۰۰ تن مصدوم گردیده‌اند. در متن […]

به گزارش ادراک خبر؛ بعد از ظهر روز سه‌شنبه، سی‌ام خردادماه، پایگاه رسمی گر‌وهک منافقین «سازمان مجاهدین خلق ایران» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که صبح همان روز، پلیس آلبانی به اردوگاه اشرف ۳ در این کشور حمله کرده است. در این درگیری، یک نفر به هلاکت رسیده و ۱۰۰ تن مصدوم گردیده‌اند.
در متن این بیانیه آمده است:پلیس آلبانی در یک اقدام جنایت‌کارانه و سرکوب‌گرانه به اشرف حمله کردند. بسیاری از درها و کمدها و وسایل را شکستند و با گاز اشک‌آور و گاز فلفل به ساکنان حمله کردند. بسیاری از کامپیوترها را شکسته یا با خود برده‌اند.”
این خبر به صورت غیر رسمی حوالی ساعت ۱۳ روز سه‌شنبه در اکانت‌های توییتری اطلاع‌رسانی شده است.
بررسی کانال‌ تلگرامی که اخبار مربوط به گروهک منافقین را منتشر می‌کند نشان می دهد، انتشار بیانیه و اعلام خبر  «حمله ناگهانی بیش از ۱۰۰۰ پلیس در آلبانی به اشرف۳» ساعت ۱۴:۵۴ منتشر گردیده است.
با توجه به زمان حمله و ادعای توقیف کامپیوترهای این اردوگاه، بررسی روند تغییر فعالیت سایبری این گروهک که توسط اکانت‌هایی سازمان یافته انجام می‌شود، مورد توجه قرار گرفته و داده‌های روزهای هفته جاری در توییتر فارسی و مقایسه آن با روز حمله به اردوگاه اشرف ۳ تحلیل و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ادراک خبر؛ بر اساس بررسی‌های انجام شده، نمودار روند فعالیت منافقین در توییتر بیانگر آن است که از حوالی ساعت ۰۹:۳۰ تا ساعت ۱۴ فعالیت خوشه اکانت‌های منافقین نسبت به همین زمان در روزهای گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرده اما متوقف نشده است. 

نمودار روند فعالیت هشتگ #نه_شاه_نه_شیخ (که هشتگ مختص این گروه بوده و تنها توسط کاربران این گروهک استفاده می‌شود) نشان می‌دهد که انتشار هشتگ مذکور به کمترین مقدار انتشار نسبت به روزهای گذشته رسیده است.

همچنین نتایج تحلیلی مبتنی بر هوش مصنوعی، حاکی از آن است که در بازه مورد نظر، انتشار محتوای دارای حس نفرت به طور محسوسی در توییتر کاهش یافته است.
بر اساس بررسی‌های انجام شده و داده‌های موجود به نظر می‌رسد، اتفاق رخ داده در اردوگاه اشرف ۳ باعث توقف چهار ساعته فعالیت لشکر سایبری گروهک منافقین گردیده است و به همین دلیل حجم نفرت‌پراکنی طی بازه زمانی ساعت ۱۰ تا ۱۴ روز سی‌ام خرداد به شدت کاهش یافته است، اما از ساعت ۱۴ فعالیت‌های اکانت‌های این گروهک به روند عادی خود برگشته و انتشار بیانیه در همین ساعات نیز مؤید این امر است.

بررسی ها نشان می دهد پس از بازگشت اکانت‌های این گروهگ به چرخه فعالیت، تولید محتوا و احساس نفرت در کامنت ها و شبکه های اجتماعی وابسته به تلویزیونهای معاند نیز به روند عادی خود برگشته است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید