مدیرکل دفتر آموزش پیشدبستانی و دبستانی وزارت آموزش و پرورش از هدفگذاری برای برگرداندن ۱۰ تا ۱۵ درصد مدارس دوره اول ابتدایی به نظام دوری ظرف ۳ سال خبر داد. به گزارش ادراک خبر به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد محمدی در خصوص اجرای طرح نظام دوری در مدارس ابتدایی گفت: یکی […]
مدیرکل دفتر آموزش پیشدبستانی و دبستانی وزارت آموزش و پرورش از هدفگذاری برای برگرداندن ۱۰ تا ۱۵ درصد مدارس دوره اول ابتدایی به نظام دوری ظرف ۳ سال خبر داد.
محمدی افزود: کودکی، مقدمه زندگی کردن نیست بلکه عین زندگی است در حالی که ما عطش داریم که در همان روز اول مدرسه، نوشتن و حساب کردن را به بچه یاد بدهیم، اما این عطش و عجله را در هیچ کجای دنیا و در هیچ کدام از آموزههای دینی و یافتههای پژوهشی نمیبینیم؛ چون تربیت، کوره است و بچه باید پخته شود.
مدیرکل دفتر آموزش پیشدبستانی و دبستانی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه استقرار نظام دوری، یکی از جاهایی است که دوره ابتدایی را به ریل اصلی خود برمیگرداند، گفت: تمام یافتههای پژوهشی دنیا و تجارب زیسته معلمان را از آبان ۱۴۰۱ جمع کرده و تجزیه و تحلیل کردیم. آییننامه مربوط به آن نوشته شده و به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است.
وی افزود: آخرین محلی که باید به تصویب برسد، قرارگاه اجراییسازی سند تحول بنیادین است که در حال تصویب شدن است و این قول را به مردم میدهیم که چهارچوب طرح نظام دوری را به زودی به مدارس ابلاغ میکنیم.
محمدی با بیان اینکه برای اجرای نظام دوری در گام اول، بین یک هزار تا ۱۵۰۰ کلاس پایه اول ابتدایی را هدفگذاری کردهایم،گفت: این دانشآموزان در سال آینده به پایه دوم و ۲ سال بعد نیز وارد پایه سوم ابتدایی میشوند و در اجرای طرح نظام دوری این دانشآموزان را توانمند کرده و مدارسشان را بر اساس یافتههای پژوهشی منسجم میکنیم و معلمی برای آنها انتخاب میکنیم که این ریل را به درستی پیگیری کند.
وی افزود: بلافاصله یک پژوهشگر قدرتمندی قرار دادهایم که از همان روز اول که طرح را شروع میکنیم، کار را رصد و دنبال میکند و هر کجا اشتباه کنیم به ریل برمیگرداند.
مدیرکل دفتر آموزش پیشدبستانی و دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: «هدفگذاری کردهایم ظرف ۳ سال بتوانیم بین ۱۰ تا ۱۵ درصد مدارس دوره اول را به نظام دوری برگردانیم.»
وی افزود: «حُسن اجرای نظام دوری این است که ارتباط بچهها از لحاظ عاطفی، قوی شده و ارتباط با خانوادهها برقرار میشود و دانشآموزان نیز مدت بیشتری با هم هستند.»
محمدی گفت : «معلم با اجرای نظام دوری در فصل تابستان هم با بچهها سروکار دارد و میداند که برای دانشآموزِ خودش وقت میگذارد. اینها یک تیم تشکیل میدهند که در کنار هم قدرتمند هستند و ما را به اهداف تعلیم و تربیت نزدیکتر میکنند.»