دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 125251 |
تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴ |
98 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسایل سیاسی در برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفتگو با تاکید بر اینکه هنوز پذیرشی از جانب ایران برای پیوستن به کمیته حل بحران لبنان بیان نشده است، بیان کرد: ایران درباره موضوع لبنان قطعا احساس مسئولیت خواهد کرد اما از طریق هیچ یک از مقامات رسمی […]

به گزارش ادراک خبر، سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسایل سیاسی در برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفتگو با تاکید بر اینکه هنوز پذیرشی از جانب ایران برای پیوستن به کمیته حل بحران لبنان بیان نشده است، بیان کرد: ایران درباره موضوع لبنان قطعا احساس مسئولیت خواهد کرد اما از طریق هیچ یک از مقامات رسمی اظهار نظری صورت نگرفته است.

سید رضا صدرالحسینی با اشاره به اینکه کمیته پنج جانبه‌ای تاکنون چندین نشست در خصوص حل بحران لبنان داشته است، گفت: از آبان ماه تاکنون که هشت ماه می‌گذرد، می‌بینیم وقتی هیچ تصمیم قاطعی در خصوص موضوع انتخاب ریاست جمهوری در لبنان گرفته نشده تصمیم بر این شد تا جمهوری اسلامی ایران طرحی را که از قبل  داده بود مبنی بر اینکه همه طرف‌ها در آن شریک باشند و بتوانند اظهار نظر کنند، ارائه دهد.

وی متذکر شد: با همه کم لطفی‌هایی که در این حوزه از جانب بعضی از کشورها به ویژه فرانسه  شد که خودش را بازیگر اصلی و نقش خودش را در حوزه لبنان پر رنگ تر از نقاط دیگر در حوزه غرب آسیا می‌داند مجبور به این مسئله شدند تا همه کسانی که می‌توانند در این خصوص راه حل‌های منطقی برای حل بن بستی که برای ملت لبنان به وجود آمده بیان کنند و در آنجا استدلال داشته باشند، دعوت کنند.

این کارشناس مسایل سیاسی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با تاکید بر اینکه هنوز پذیرشی از جانب جمهوری اسلامی در این رابطه بیان نشده است، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران درباره موضوع لبنان قطعا احساس مسئولیت خواهد کرد اما از طریق هیچ یک از مقامات رسمی در این رابطه اظهار نظری صورت نگرفته است.

وی با اظهار به اینکه دوازده نشست برای عبور از این شرایطی که در لبنان و جود دارد برگزار شده است، افزود: تجربه لبنان و مردم این کشور در این خصوص تجربه جدیدی نیست. ولی نکته اساسی این است بعد از اینکه رئیس جمهور در لبنان انتخاب شد سپس وی باید نخست وزیر را انتخاب کند. اکنون که رئیس جمهور نیست دوره نخست وزیر کنونی هم به اتمام رسیده و دولتی در لبنان به نام تصریف الاعمال بر سر کار است.

صدرالحسینی نبود اتخاذ تصمیمات کلان و اساسی را از اشکالات نداشتن رئیس جمهور در لنان بیان کرد و گفت: لبنان علی رغم اینکه اکنون شرایط عادی را در ساختار سیاسی دارد و مردم خیلی نسبت به این موضوع احساس ناراحتی نمی‌کنند که دولت و رئیس جمهور ندارند ولی واقعیت این است که در حال حاضر هیچ مقام رسمی در لبنان نمی‌تواند تصمیمات اساسی و کلان را اتخاذ کند به دلیل اینکه باید امور روزمره را مدیریت کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید