دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 138127 |
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ |
59 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر پیگیری موضوع بیمه قالیبافان کشور گفت: قالیبافان نیاز به وکیل مدافع دارند؛ شما پیگیری کنید، من هم به عنوان یار دوازدهم پیگیری می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما :آقای مرتضوی که به مناسبت روز خبرنگار به خبرگزاری صدا و سیما آمده بود , از تلاشهای خبرنگاران رسانه ملی قدردانی کرد.
خبرنگار ما پرسید: تا سال ۹۲ حدود ۴۵۰ هزار نفر از قالیبافان بیمه شده بودند اما از آن سال به بعد بیمه ۲۵۰ هزار نفر از آنان قطع می شود در حالیکه بر اساس قانون قرار بود سالی ۱۰۰ هزار نفر از آنان بیمه تامین اجتماعی شوند.در حال حاضر نیز یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مشمول قانون بیمه هستند و کارت قالیبافی دارند اما فقط ۲۳۵ هزار نفر از آنها بیمه هستند. برای حل مشکل بیمه قالیبافان چه برنامه ای دارید؟
آقای مرتضوی در پاسخ گفت: وضعیت قالیبافانی که بیمه پرداخت کرده اند و بیمه شان قطع شده است, حتما پیگیری می شود تا حقوقشان اعاده شود.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین در تحریریه رفاه و تامین اجتماعی خبرگزاری صدا و سیما حضور یافت و با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان گفت: تاکنون ۲۰ درصد از این افزایش مستمری پرداخت شده و بقیه نیز در حال پیگیری است و انشاءلله پرداخت خواهد شد.
آقای مرتضوی گفت : قبل از این دولت مدد جویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در کشور حدود یک میلیون نفر بودند اما در دولت سیزدهم حدود ۴۲۰ هزار نفر به مددجویان سازمان بهریستی اضافه شده است.
وی افزود: اگر فقر مطلق را غذا ، پوشاک ،درمان و سرپناه بدانیم به ندرت می توان کسی را واجد شرایط کمک کردن یافت.
آقای مرتضوی گفت:رسانه از عوامل اصلی جریان سازی برای از بین بردن فقر مطلق در کشور است.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره وضعیت سامانه رصد اشتغال گقت :این سامانه باعث افزایش نرخ اشتغال پایدار در کشور شده است .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید