دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 138816 |
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۶ |
94 بازدید
۰
6
ارسال به دوستان
پ

استاندار تهران ضمن تاکید بر شناسایی نظام مسائل استان با اولویت حفظ اراضی، اجرای اقدامات عملیاتی و اثربخش را در این حوزه خواستار شد.

­به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، علیرضا فخاری در نشستی با حضور فرمانداران، شهرداران و روسای دستگاه‌های استان تهران با اشاره به آمار تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز طی دو سال اخیر در سطح استان اظهار داشت: ۱۳ هزار و ۷۴۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۱ و در سه ماه اول سال جاری ۳ هزار ۸۷۴ مورد تخریب چنین ساخت وساز‌هایی در سطح استان انجام شده است. 
وی در مورد وضعیت شهرستان دماوند ادامه داد: ۳۱۹ هزار و ۵۳۶ مترمربع اراضی در شهرستان دماوند طی سال ۱۴۰۱ آزاد شده، در این راستا ۲ هزار و ۲۲۴ پرونده ساخت و ساز غیرمجاز به مقام قضایی ارجاع شده و ۲ هزار و ۹۷۶ مورد تخریب و قلع و قمع صورت گرفته است. 
استاندار تهران عنوان کرد: در سه ماه ابتدای سال جاری ۴۱۳ هزار و ۳۸ مترمربع از اراضی شهرستان دماوند آزاد شده، ۳۱۹۰ مورد توقف عملیات ساختمانی صورت گرفته و تعداد ۹۴۰ مورد پروند تخلف به دستگاه قضایی ارجاع و ۱۳۴۴ مورد تخریب و قلع و قمع انجام شده است.

عزم جدی استاندار تهران برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز
فخاری سپس در مورد وضعیت شهرستان شمیرانات گفت: در سال ۱۴۰۱ میزان اراضی آزاد شده در شهرستان شمیرانات ۴۶۰ هزار و ۴۱۸ مترمربع بوده، همچنین ۱۵۲۰ مورد توقف عملیات ساختمانی صورت گرفته و ۵۷۰ مورد پرونده تخلف به مقام قضایی ارجاع و ۳۴۱ مورد تخریب و قلع و قمع شده است.
وی افزود: این میزان در سه ماه اول امسال ۲۹ هزار و ۴۰۴ مترمربع اراضی آزاد شده، ۴۱۶ مورد توقف عملیات ساختمانی و ۱۴۵ مورد تخریب و قلع و قمع صورت گرفته و ۲۶۹ پرونده تخلف به مقام قضایی ارجاع شده است. 
استاندار تهران تاکید کرد: در پیگیری اقدامات مختلف، همواره منافع شهروندان اولویت دارد و در زمینه حفظ اراضی، این موضوع با جدیت دنبال می‌شود تا ضمن حفظ اراضی برای نسل‌های آینده، زمینه برای آسایش و رفاه هموطنان فراهم شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید