تاریخ تاریک آمریکا؛ وزیر کشور آمریکا از کشف گور دسته جمعی در ۵۳ مدرسه شبانه روزی محل نگهداری بومیان این کشور خبر داد. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر به نقل از رویترز؛ دبا هالند وزیر کشور آمریکا از کشف گور دسته جمعی در ۵۳ مدرسه شبانه روزی محل نگهداری بومیان این کشور خبر داد.هالند گفت […]
تاریخ تاریک آمریکا؛ وزیر کشور آمریکا از کشف گور دسته جمعی در ۵۳ مدرسه شبانه روزی محل نگهداری بومیان این کشور خبر داد. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر به نقل از رویترز؛ دبا هالند وزیر کشور آمریکا از کشف گور دسته جمعی در ۵۳ مدرسه شبانه روزی محل نگهداری بومیان این کشور خبر داد.هالند گفت اجداد من افرادی بوده اند که وحشت سیاستهای همگونسازی مدارس شبانهروزی بومیان را که توسط همین وزارتخانهای که هم اکنون آنرا مدیریت میکنم، تحمل کردهاند. این بخش مسئول عملیاتی بود که اکنون میدانیم ۴۰۸ مدرسه شبانه روزی فدرال در ۳۷ ایالت یا قلمرو آن زمان از جمله ۲۱ مدرسه در آلاسکا و هفت مدرسه در هاوایی در کنترل آن قرار داشته است. اکنون ما به طور منحصر به فردی در موقعیتی هستیم تا به تلاش برای بازیابی تاریخ تاریک این مدارس که برای مدت طولانی خانوادههای ما را آزار داده است، کمک کنیم.
برایان نیولند معاون وزیر کشور آمریکا هم گفت این گزارش تأیید میکند این سیستم مدارس شبانه روزی بخشی از سیاست دوجانبه آمریکا برای خلع ید بومیان از سرزمین هایشان و همسان سازی اجباری آنها بوده است. در این گزارش توضیح داده شده است دولت فدرال با هدف قرار دادن کودکان بومی این سیاست همسان سازی اجباری را دنبال کرد. مدارس شبانه روزی فدرال بومیان ابزار اصلی برای اجرای این سیاست بودند.وی افزود چندین نسل از کودکان سرخپوست آمریکایی، بومیان آلاسکا و بومیان هاوایی توسط دولت فدرال وادار شدند به این مدارس بیایند. نیولند گفت نسلهایی از کودکان بومی هاوایی وارد این مدارس شبانهروزی میشدند، بسیاری از آنها اغلب دور از خانهها و خانوادههای خود مردند. ما ۵۳ محل دفن و گورستان مشخص یا بدون علامت را برای کودکان بومی در سراسر آمریکا شناسایی کردهایم که انتظار میرود با ادامه تحقیقات، مکانهای بیشتری کشف شود.وی افزود نتایج تحقیقات اولیه ما نشان میدهد تقریبا ۵۰ درصد از مدارس شبانه روزی فدرال بومی ممکن است از طرف موسسات یا سازمانهای مذهبی از نظر بودجه، زیرساختها و پرسنل حمایت شده باشند.معاون وزیر کشور آمریکا در امور بومیان گفت این گزارش شرایطی را که کودکان بومی هاوایی و دیگر بومیان تجربه کردند، توصیف میکند. این شرایط شامل روشهای از پیش تعیین شده برای تغییر هویت کودکان بود. سوابق فدرال همچنین تأیید میکند سیستم مدارس شبانه روزی فدرال بومیان استفاده از زبانهای بومی را ممنوع یا از آن جلوگیری کرده و بر آموزش حرفه ای، مشارکت فیزیکی کودکان بومی تمرکز کرده است.وی گفت برای شروع روند بهبودی از آسیب و خشونت ناشی از سیاست همسان سازی بومیان وزارت کشور باید سیاست صریح احیای فرهنگی را تأیید کند و از کار قبایل، روستاهای بومی آلاسکا و جوامع بومی هاوایی برای احیای زبانها، شیوههای فرهنگی و سیستمهای غذایی سنتی و حفاظت و تقویت روابط درون قبیلهای حمایت کند.جینز لابلی سنیر مدیر یک سازمان حامی بومیان آمریکا هم گفت من خودم محصول ده سال جضور در یک مدرسه شبانه روزی هستم که در سن هشت سالگی وارد مدرسه شدم. برادرم شش ساله بود و من به دو مدرسه شبانه روزی رفتم. من همه چیز را درباره فرهنگ اروپایی آمریکایی، تاریخ، زبان، تمدن ها، ریاضیات و علوم آموختم. اما من به عنوان یک فرد بومی چیزی نمیدانستم. بیرون آمدم و نمیدانستم که هستم و احساس بی هویتی میکردم.