جمعه, ۲ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-11-22
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 14854 |
تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱ |
335 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح پل نهراب اظهارداشت:  این پل به طول ۲۰۰ متر با هشت دهانه ۲۴ متری به عنوان بخشی از قطعه یک بزرگراه زابل- زاهدان بر روی رودخانه سیستان واقع شده است که از سال ۸۹ عملیات ساخت آن آغاز و پس […]

به گزارش ادراک خبر، مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح پل نهراب اظهارداشت:  این پل به طول ۲۰۰ متر با هشت دهانه ۲۴ متری به عنوان بخشی از قطعه یک بزرگراه زابل- زاهدان بر روی رودخانه سیستان واقع شده است که از سال ۸۹ عملیات ساخت آن آغاز و پس از اجرای عملیات شمع و ستون در سال ۹۱ به علت کمبود اعتبار متوقف شد.

عطاء اله اکبری ادامه داد: بعد از وقفه چندین ساله نظر به اهمیت احداث پل با پیگیری های صورت گرفته و تخصیص منابع مالی، مجدد عملیات ساخت این پل از سال ۱۴۰۰ آغاز گردید و در مدت هشت ماه با صرف اعتبار افزون بر ۴۵۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری شد.

وی با بیان اینکه برقراری ارتباط ترانزیتی افغانستان و آسیای میانه ازطریق محور ترانزیتی شرق کشور (چابهار- میلک) و قرارگرفتن در مرکزیت جغرافیایی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو این فرصت را برای ایران فراهم آورده است تا ضمن ایفای نقش فعال در برقراری ارتباط تجاری و اقتصادی بین کشورهای عضو اکو، بتواند در چارچوب همکاری‌ها و موافقتنامه‌های مختلف تجاری، در زمینه ترانزیت کالاهای صادراتی و وارداتی کشورهای عضو نیز به ایفای نقش بپردازد، گفت: بدون تردید تحولی که با احداث پل نهراب در ارتباط زمینی این استان با پهنه جغرافیای اصلی ایران ایجاد خواهد شد می‌تواند نقش بسیار مهمی در روند توسعه اقتصادی استانی و ملی برعهده داشته باشد چرا که اولا احداث این پل به عنوان بخشی از محور چابهار- میلک به نحو قابل توجهی حمل و نقل زمینی را متاثر می سازد و از سوی دیگر موجب فراهم نمودن زمینه ترافیک آرام در محور منتهی به شهر زابل و خروجی آن خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازیسیستان و بلوچستان افزود: همچنین بهره برداری از این پروژه می‌تواند به عنوان یک مسیر ارتباطی و انتقال کالا در مسیر جاده قدیم ابریشم تحولی تاریخی و بزرگ در عرصه فعالیت های ترانزیتی ایران در مسیر کریدور شرق به غرب ایجاد کند و به لحاظ ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک موجب تقویت نقش‌آفرینی ایران در بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی میان اروپا، آسیای مرکزی و شرقی شود بنابراین، پیش بینی می‌شود نقش پل نهراب در حوزه‌های خدماتی، حمل و نقل، ترانزیت کالا و ورود و خروج جریان سرمایه خصوصا  به بندر چابهار پررنگ‌تر شود.
وی افزود: پل نهراب علاوه بر کارکرد اصلی شبکه حمل و نقل در ترانزیت کالا و مسافر، قطعا در زمان وقوع سوانح طبیعی تاثیر بسزایی در فعالیت‌های امداد و نجات و ایجاد شرایط طبیعی بعد از وقوع حادثه دارد که این مهم سیستان و بلوچستان را گام‌ها در جهت افزایش سطح رفاه مردم به جلو خواهد برد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!