به گزارش ادراک خبر خیرالله خادمی گفت: اوایل مهر آماده ایم تا آزادراه شیراز اصفهان را به بهره برداری برسانیم. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این آزادراه، طولانیترین آزاد راه کشور است که به صورت ممتد و به طول ۲۱۲ کیلومتر زیر بار ترافیکی میرود. وی افزود: این آزادراه طول مسیر را نسبت به جاده […]
به گزارش ادراک خبر خیرالله خادمی گفت: اوایل مهر آماده ایم تا آزادراه شیراز اصفهان را به بهره برداری برسانیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این آزادراه، طولانیترین آزاد راه کشور است که به صورت ممتد و به طول ۲۱۲ کیلومتر زیر بار ترافیکی میرود.
وی افزود: این آزادراه طول مسیر را نسبت به جاده فعلی ۱۳۴ کیلومتر کوتاهتر و زمان سفر را حداقل دو ساعت کاهش میدهد و پیش بینی میشود بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در سال کاهش مصرف سوخت به همراه داشته باشد.
خادمی با بیان اینکه این آزادراه تکمیل کننده بخشی از راهگذر شمال – جنوب است گفت: بلندترین پل کشور به ارتفاع ۱۱۰ و طول ۲۶۴ متر در این آزادراه احداث شده و هزار و ۴۰۰ متر گالری تونل در مسیر وجود دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: شش قطعه از ۸ قطعه این آزادراه آماده بهره برداری است و قطعه هفتم با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد و هنوز عملیات اجرایی قطعه هشت آغاز نشده ضمن اینکه ارزش روز ساخت این آزادراه ۲۵ هزار میلیارد تومان برآورد میشود.
وی در پایان یادآور شد: برای ساخت این آزادراه ۵۰ درصد بخش خصوصی و ۵۰ درصد بخش دولتی سرمایه گذاری کرده و قرارداد با بخش خصوصی برای بازگشت سرمایه ۱۸ سال است و در دو تا سه مکان، ایستگاه دریافت عوارض آزادراهی تعبیه شده است.