به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل به نقل ازگاردین، جاستین کینگ، مدیرعامل سابق فروشگاه زنجیرهای سینزبوریز انگلیس که دومین فروشگاه زنجیرهای بزرگ در این کشور است، اعلام کرد دوران طلایی پایین بودن نرخ مواد غذایی در این کشور در حال پایان است. وی میگوید: خانوارهای انگلیسی باید آماده افزایش شدید قیمت کالاها در فروشگاهها […]
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل به نقل ازگاردین، جاستین کینگ، مدیرعامل سابق فروشگاه زنجیرهای سینزبوریز انگلیس که دومین فروشگاه زنجیرهای بزرگ در این کشور است، اعلام کرد دوران طلایی پایین بودن نرخ مواد غذایی در این کشور در حال پایان است. وی میگوید: خانوارهای انگلیسی باید آماده افزایش شدید قیمت کالاها در فروشگاهها در بلندمدت باشند. کینگ مدعی شد: نباید توقع داشت علیرغم افزایش درآمد فروشگاهها، این مراکز تمام اثر افزایش قیمتها را خنثی کنند یا از مشتریان در برابر افزایش قیمتها حمایت کنند. ماه گذشته بود که دو شرکت فروشگاههای زنجیرهای به نام تسکو و سینزبوریز، اعلام کردند که درآمدشان پیش از کسر مالیات دو برابر شده است. وی گفته؛ اگرچه در برابر بودجه خانوارها این درآمدها بسیار بالا محسوب میشود، اما حاشیه سود فروشگاهها ۳ درصد است. بنابراین اگر حتی سوپرمارکتها هیچ سودی از مشتریان نگیرند، باز هم نمیتوانند تأثیر چندانی بر کاهش تورمی که از طرف سیستم در حال تحمیل است، ایجاد کنند. کینگ هشدار داده که مردم انگلیس باید درباره آنکه چگونه پول خود را در شرایط افزایش روز به روز تورم ناشی از تبعات درگیری نظامی در اوکراین که باعث افزایش قیمت کالاها در فروشگاهها شده است، خرج کنند، تصمیمات سختی بگیرند. بانک مرکزی انگلیس هفته گذشته گزارش داد که به احتمال زیاد تورم این کشور از ۱۰ درصد عبور خواهد کرد و به بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته خواهد رسید.