جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 19335 |
تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ |
142 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از فارس، تعرفه های ترانزیتی حمل‌ونقل بار در مسیر کریدور حمل و نقل بین المللی «شمال- جنوب» (ITC) در هر دو جهت با تصمیم  جمهوری اسلامی ایران کاهش یافت. این امر تأثیر تحریم های جدید ضد روسی غرب بر حمل و نقل و لجستیک اوراسیا را تضعیف می کند […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از فارس، تعرفه های ترانزیتی حمل‌ونقل بار در مسیر کریدور حمل و نقل بین المللی «شمال- جنوب» (ITC) در هر دو جهت با تصمیم  جمهوری اسلامی ایران کاهش یافت.

این امر تأثیر تحریم های جدید ضد روسی غرب بر حمل و نقل و لجستیک اوراسیا را تضعیف می کند و کاهش وابستگی روسیه، بلاروس و تعدادی دیگر از کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق به ترانزیت تجارت خارجی خود از طریق تنگه های ترکیه (بسفر-داردانل) و همچنین از طریق کانال سوئز را ممکن می سازد.

همچنین فاصله این مسیر ترانزیتی در مقایسه با حمل و نقل از طریق ایران تقریبا یک سوم بیشتر است.

ترانزیت خارجی ارزان تر امکان رفع محدودیت ها در عرضه تجهیزات روسی به بنگلادش و برخی دیگر از کشورهای جنوب آسیا را فراهم کرد.

این مسیر عبارت است از: بندر آستاراخان – بندر کاسپین ایران – بنادر ایران در خلیج فارس – بندر چیتاگونگ (بنگلادش). قرار است این مسیر به سمت بنادر میانمار، اندونزی، سریلانکا و تایلند توسعه یابد.

به گفته «ایگور بابوشکین» فرماندار منطقه آستاراخان، قبلاً توافقاتی در مورد ترانزیت کالاهای تجاری خارجی بلاروس از طریق بنادر منطقه آستاراخان و بیشتر از طریق ایران انجام شده است و “مواضع روسیه و ایران در بازار ترانزیت بین المللی بار در حال تقویت است.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!