یکشنبه, ۴ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-11-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 239311 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸ |
23 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: با عنایت به کلیپ منتشرشده در خصوص فراخوان شرکت مدیران‌خودرو مبنی بر رفع عیب برخی محصولات x55pro ذکر برخی قوانین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان جهت اطلاع همه مصرف‌کنندگان صنعت خودرویی کشور لازم و ضروری‌است؛ ۱ ـ براساس ماده ۴ قانون حمایت از […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: با عنایت به کلیپ منتشرشده در خصوص فراخوان شرکت مدیران‌خودرو مبنی بر رفع عیب برخی محصولات x55pro ذکر برخی قوانین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان جهت اطلاع همه مصرف‌کنندگان صنعت خودرویی کشور لازم و ضروری‌است؛

۱ ـ براساس ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان «چنانچه نقص یا عیب قطعات ایمنی خودرو در طول دوره ضمانت پس از سه بار تعمیر همچنان باقی باشد یا درصورتی که نقص یا عیب قطعاتی که موجب احتمال صدمه جسمی یا جانی اشخاص گردد و با یک بار تعمیر برطرف نشده باشد یا خودرو بیش از سی روز به‌دلیل تعمیرات غیرقابل استفاده بماند، عرضه‌کننده / تولیدکننده مکلف است حسب درخواست مصرف‌کننده خودروی معیوب را به خودروی نو تعویض یا با توافق بهای آن را به مصرف‌کننده مسترد دارد.»

۲ ـ همچنین براساس تبصره ۲ ماده ۴ «عرضه‌کننده حق واگذاری یا استفاده از خودروی مستردشده را پیش از رفع عیب ندارد، خودروی مزبور پس از رفع عیب و نقص قبلی و با اعلام صریح عیوب مزبور در اسناد واگذاری مجاز می‌باشد.»

۳ ـ براساس تبصره ماده ۵ قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو استفاده از قطعات غیراستاندارد تأییدنشده توسط عرضه‌کننده و نمایندگی‌های مجاز تعمیر ممنوع می‌باشد.

 

انتهای پیام/+

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید