جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 240104 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶ |
13 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

محمدحسین متجلی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: پنجمین چاه فاز ۱۱ پارس جنوبی وارد مدار بهره برداری شده و هم اکنون روزانه ۱۲ میلیون مترمکعب گاز از این فاز مرزی میدان مشترک گازی پارس جنوبی برداشت می شود. وی افزود: طی دو هفته آینده […]

محمدحسین متجلی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: پنجمین چاه فاز ۱۱ پارس جنوبی وارد مدار بهره برداری شده و هم اکنون روزانه ۱۲ میلیون مترمکعب گاز از این فاز مرزی میدان مشترک گازی پارس جنوبی برداشت می شود.

وی افزود: طی دو هفته آینده ششمین چاه این فاز نیز وارد مدار بهره برداری خواهد شد و تولید فاز ۱۱ به ۱۵ میلیون مترمکعب در روز می رسد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه حفاری دیگر چاه های تولیدی فاز ۱۱ نیز در حال انجام است، گفت: تا پایان دولت سیزدهم، تولید فاز ۱۱ پارس جنوبی به ۲۸ میلیوت مترمکعب افزایش خواهد یافت.

متجلی در خصوص ساخت و نصب و سکوی ۱۱A و آغاز حفاری ۱۲ چاه جدید این فاز برای رسیدن به تولید ۵۶ میلیون مترمکعبی، اذعان داشت: جکت ۱۱A در دست ساخت است و تا پایان دولت، در محل مربوطه نصب خواهد شد و در تلاشیم در آینده ای نزدیک، ساخت سکوی ۱۱A نیز آغاز شود.

وی ادامه داد: در رابطه با بحث مهم فشارافزایی پارس جنوبی با شرکت های ایرانی که قرار است این طرح را اجرایی کنند، درحال برگزاری جلسات مستمر هستیم و به دنبال آنیم که تمامی قراردادهای مربوطه در زمینه فشارافزایی پارس جنوبی تا پایان دولت به امضا برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید