شنبه, ۳ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-11-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 242051 |
تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸ |
20 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید میعاد صالحی در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص میزان ترانزیت ربلی سال ۱۴۰۲ و تعداد واگن های مسافری نو وارد شده به شبکه ریلی در دولت سیزدهم، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان ترانزیت ربلی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن بوده که در […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید میعاد صالحی در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص میزان ترانزیت ربلی سال ۱۴۰۲ و تعداد واگن های مسافری نو وارد شده به شبکه ریلی در دولت سیزدهم، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان ترانزیت ربلی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۵۰ واگن مسافری نو به ناوگان اضافه شده است، افزود: در بخش واگن مسافری، اولویت راه آهن تولید داخلی است. در این راستا هدف‌گذاری برای ۵۰۰ واگن مسافری با تولیدکنندگان داخلی مذاکره کرده ایم.الان ۳ تولیدکننده داخلی داریم که با آنها مذاکرات را انجام داده ایم.

وی ادامه داد: بر این اساس تا ۱۵ ماه آینده ۱۰۰ دستگاه واگن مسافری وارد ناوگان ریلی خواهد شد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین با تاکید بر اینکه مزایده ۵۰ دستگاه لکوموتیو متوقف کاملاً واقعی است، گفت: می خواهیم آحاد بخش خصوصی متمایل به سرمایه‌گذاری وارد فرآیند مزایده شوند، در این راستا تلاش کرده ایم شروط برگزاری مزایده در راستای مشارکت جویی باشد.

وی گفت: به همین جهت بر عکس فرآیند قبلی، هر لکوموتیو را به صورت جداگانه در مزایده عرصه می کنیم و شرکت های کوچک نیز می توانند در مزایده شرکت کنند. این اتفاق بسیار خوبی است که توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران مدیریت می شود.

وی در بخشی از سخنانش با یادآوری شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا ۷ سال است بابت لکوموتیو در اختیار، پولی به راه آهن جمهوری اسلامی ایران پرداخت نکرده است، گفت:هیچکدام از شرکت های مسافری حق دسترسی شبکه ریلی را پرداخت نمی کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امکان سرعت ۱۸۰ کیلومتری قطار برقی در خط موجود امکان پذیر است، گفت: برای اینکار نیازمند اصلاح خط و تغییر بوژی هستیم. اما اگر خط جدیدی ساخته شود، امکان سیر قطار با سرعت ۳۰۰ کیلومتری وجود دارد. 

صالحی با اشاره به اینکه کشور چین ۱۰ سال اخیر ۴۰ هزار کیلومتر خط ریلی برقی ساخته است و استاندارد این کشور از استاندار اروپایی بالاتر است، اظهار کرد: از ۲۰ سال قبل برنامه برقی سازی قطار تهران-مشهد را داشتیم که طرف چینی در نهایت ضمانت نامه را نیاورد. میزان پیشرفت این پروژه دقیقاً صفر درصد است و در اولین کاری راه آهن نیست.

وی با بیان اینکه برقی سازی خط‌آهن باری بافق-بندرعباس در راه آهن مصوب شده است، گفت: اولویت اجرا این پروژه با شرکت‌‌های داخلی است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران درباره قطار سریع‌السیر تهران-مشهد، افزود: حسب تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری این پروژه در دستور کار جدی راه آهن است. این خط به فناوری بالا نیاز دارد که از لحظه طراحی آغاز می شود. در این زمینه با چند شرکت محدود طراح مذاکرات را انجام داده ایم. بخشی از طراحی راه آهن سریع السیر تهران-مشهد با سرعت ۳۰۰ کیلومتر به‌عنوان بزرگ ترین عمرانی بزرگ کشور آغاز شده است.

وی این را هم گفت که قطار سریع السیر تهران-اصفهان از محل فاینانس چینی انجام خواهد شد و مذاکرات با بانک مرکزی در این رابطه در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید