به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ماههای اخیر، موضوع تولید پژو پارس در میان حوالهداران این خودرو که در سامانه یکپارچه اقدام به ثبت درخواست کردهاند، در صدر اخبار خودرویی کشور قرار داشته و اکنون، خودروساز فرصتی برای انتخاب سه خودرو بهروز در اختیار آنان قرار داده است تا این محصولات را با قیمت کارخانه تحویل گیرند، […]
به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ماههای اخیر، موضوع تولید پژو پارس در میان حوالهداران این خودرو که در سامانه یکپارچه اقدام به ثبت درخواست کردهاند، در صدر اخبار خودرویی کشور قرار داشته و اکنون، خودروساز فرصتی برای انتخاب سه خودرو بهروز در اختیار آنان قرار داده است تا این محصولات را با قیمت کارخانه تحویل گیرند، فرصتی که در اختیار سایر متقاضیان محصولات پرتیراژ نیست!
به دنبال اعلام سازمان استاندارد مبنی بر توقف تولید پژو پارس در پایان ماه جاری و اعلام سه گزینه پیشنهادی شامل سورن پلاس، پژو ۲۰۷ و تارا V1P، اکنون متقاضیان پارس در حال انتخاب یکی از این سه گزینه هستند. بررسی قیمت کارخانه و بازارسه خودرو جایگزین هم نشان میدهد که این خودروها دارای اختلاف قیمتی در حدود ۱۵۱ تا ۳۲۰ میلیون تومان بین کارخانه و بازار هستند.
برنامه از رده خارج کردن خودروهای فاقد استانداردهای کافی به لحاظ کیفی و ایمنی در سالهای اخیر مورد توجه خودروسازان قرار گرفته و با استقبال روبهرو شده است. این سیاست علاوه بر آنکه ارتقای صنعت خودرو کشور را در پی دارد، به روند کیفیسازی محصولات و رضایتمندی مشتریان منجر میشود.
یکی از خودروهایی که طی سالهای اخیر حرف و حدیثهایی درباره استانداردهای کیفی آن مطرح میشد پژو پارس بود که سازمان استاندارد تصمیم به جلوگیری از ادامه تولید آن گرفت. این خودرو تا پایان ماه جاری تولید و سپس از رده تولید خارج میشود. به همین دلیل، ایرانخودرو سه گزینه شامل سورن پلاس با موتور XU7P، پژو ۲۰۷ سقفشیشهای دندهدستی ارتقایافته و تارا دندهدستی ششسرعته را به عنوان خودروهای جایگزین به متقاضیان پیشنهاد داده است. با توجه به مزیت نسبی سه خودرو جایگزین، پیشبینی میشود در روزهای آینده حجم تقاضا برای پارس دچار ریزش شود.
گذشته از امتیاز ایمنی سه محصول جایگزین پارس، اختلاف قیمت کارخانه و بازار این محصولات مطرح است. بررسیها نشان میدهد، پژو پارس از این نظر مزیت چندانی نسبت به سه خودرو دیگر ندارد. نکته ای که باید فعالان بازار و دلالان خودرو به آن توجه کنند آن است که اختلاف قیمت کارخانه و بازار برای سه گزینه پیشنهادی پژو پارس نیز وجود دارد. علاوه بر آن، ایرانخودرو برای آن دسته از مشتریان پارس که سورن پلاس را جایگزین کنند تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی بدون سود به همراه ۱۵میلیون تومان تخفیف نقدی در نظر گرفته است.
برای مشتریان مصرفی و واقعی نیز طبق اعلام ایرانخودرو فرصت تبدیل پارس به سه گزینه پیشنهادی، فرصت مغتنمی است که به دیگر مشتریان ارایه نمیشود؛ در واقع، فرصت دریافت سورن پلاس با تسهیلات ویژه و همچنین ۲۰۷ سقف شیشهای و تارا که یک سروگردن از پارس بالاتر است فقط به مشتریان این خودرو بازنشسته ارایه میشود. علاوه بر مزایای اقتصادی و اختلاف قیمت با بازار که خودروهای جایگزین دارند، این سه محصول جدید از استانداردهای ایمنی و کیفی بهتری در مقایسه با پارس برخوردارند.
سورن پلاس XU7P (بهینه) در حال حاضر درب کارخانه ۴۶۵ میلیون تومان فروخته میشود، در حالی که قیمت آن در بازار ۶۱۶ میلیون تومان است. ایرانخودرو اعلام کرده سورن را با تخفیف ۱۵ میلیون تومانی به مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان به متقاضیان پارس واگذار میکند و تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی بدون سود هم به آنان میدهد.
همچنین آخرین قیمت مصوب کارخانه ای پژو ۲۰۷ پانوراما دستی ارتقایافته ۵۰۴ میلیون تومان است، حال آنکه بر اساس قیمتهای ۱۲ خرداد، ۸۲۵ میلیون تومان در بازار فروخته میشود و در واقع مشتریان، پژو ۲۰۷ را حدود ۳۲۰ میلیون تومان ارزانتر از بازار خریداری میکنند.
تارا دستی ششسرعته نیز درب کارخانه ۵۸۷ میلیون تومان فروخته میشود، اما قیمت بازار آن ۸۲۳ میلیون تومان است. با این اوصاف اختلاف قیمت تارا درب کارخانه و بازار به ۲۳۵ میلیون تومان میرسد که با توجه به برتریهای فنی و عملکردی این محصول نسبت به پارس، گزینه بسیار مطلوبی بهویژه برای خانوادهها که نیازمند فضای کافی هم در صندوق عقب و هم در داخل اتاق هستند به شمار میرود.
انتهای پیام/