پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 250608 |
تاریخ انتشار : ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷ |
11 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد رضوانی فر گفت: راهی جز انتخابات برای تصمیم سازی بهتر برای عرصه های کلیدی کشور وجود ندارد. وی افزود: در این دوره وجه مثبت آن است که در شعار انتخاباتی همه نامزدها، مسایل اقتصادی و معیشتی و ایجاد اشتغال و توان تولید و صادرات کشور و افزایش درآمد مردم و […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد رضوانی فر گفت: راهی جز انتخابات برای تصمیم سازی بهتر برای عرصه های کلیدی کشور وجود ندارد.

وی افزود: در این دوره وجه مثبت آن است که در شعار انتخاباتی همه نامزدها، مسایل اقتصادی و معیشتی و ایجاد اشتغال و توان تولید و صادرات کشور و افزایش درآمد مردم و توجه به موضوعات معشیتی مردم به شدت پررنگ است.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: نکته مثبت این است که تمام افرادی که در انتخابات نهایی شرکت کردند بسته های فوری اقتصادی ارایه کرده اند.

وی گفت: قطعا این رای سنگین می تواند پشتوانه مهمی در کشور در حوزه بین المللی باشد.

رضوانی فر یادآورشد: محتاج هستیم که متناسب با رشد کشور، زیرساخت بنادر و پایانه ها و گمرکات مان نیز توسعه یابد. یکی از نکات جالب کشور آن است که ترانزیت کشور نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد رشد داشته است. هر تن ترانزیت ۷۰ تا ۱۰۰ دلار برای کشور سودآوری دارد. حداقل سالی ۳۵ تا ۴۰ میلیون تن کالا از ایران ترانزیت می شود که درآمد حداقلی ۴ تا ۵ میلیارد دلاری را نصیب کشور می کند. این عرصه تنها با توسعه زیرساخت های داخلی میسر است.

وی افزود: کمتر کشوری در جهان دارای مرز مشترک آبی و خاکی با ۱۵ کشور دارد. حجم تجارت ما با کشورهای همسایه از ۶۱ میلیارد دلار عبور کرده است و اگر تفاهم نامه های امضایی که در بالاترین سطوح امضا شده محقق شود حجم تجارت و بازاری در این حوزه بیش از سه برابر خواهد شد.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: توسعه دیپلماسی اقتصادی یکی از شعارهای همه نامزدها بوده است که امیدواریم در این حوزه شاهد گشایش باشیم.

وی گفت: حمایت از تولید کنندگان داخلی و شرکت های صادر کننده داخلی و حمایت از شرکت های دانش بنیان بسیار مهم است. سال گذشته صادرات شرکت های دانش بنیان کشور ما به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است. جالب اینکه تولیدات این شرکت ها با ارزش افزوده بسیار بالاتری نسبت به بسیاری از رده های صادراتی دارد.

رضوانی فر یادآورشد: شرکت های دانش بنیان ایران بازار بزرگی در ترکیه و خلیج فارس پیدا کرده اند. رفتن و حضور و برنده شدن شرکت های دانش بنیان ایرانی در کشورهای دیگر بسیار مهم است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید