جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 251970 |
تاریخ انتشار : ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱ |
12 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم از صبح روز جمعه ساعت ۸ در ۵۸ هزار شعبه داخل کشور و ۳۱۴ شعبه در بیش از ۱۰۰ کشور برگزار شد.   طبق اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، انتخابات بعد از طی زمانِ قانونی (تا ساعت ۱۸) به‌علت استقبال مردم و حضور پای […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم از صبح روز جمعه ساعت ۸ در ۵۸ هزار شعبه داخل کشور و ۳۱۴ شعبه در بیش از ۱۰۰ کشور برگزار شد.

 

طبق اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، انتخابات بعد از طی زمانِ قانونی (تا ساعت ۱۸) به‌علت استقبال مردم و حضور پای صندوق‌های رأی سه‌بار تمدید شد و تا ساعت ۲۴ ادامه یافت و در آن ساعت به پایان رسید.

البته کسانی که داخل شعب هستند به داخل هدایت شدند و اخذ رأی از آنان تا آخرین نفر صورت می‌گیرد، سپس باز کردن صندوق‌ها و شمارش آراء آغاز خواهد شد.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور سابق و همراهانش ۳۰ اردیبهشت در سانحه بالگرد به شهادت رسیدند و طبق اصول ۱۳۱ و ۱۳۲ قانون اساسی، معاون اول رئیس‌جمهور (محمد مخبر) با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان سرپرست ریاست‌جمهوری و مدیر قوه مجریه منصوب و مأمور شد تا با همراهی سران قوای مقننه و قضاییه انتخابات را نهایتاً ظرف مدت ۵۰ روز برگزار کنند.

بر اساس این گزارش، در مرحله اول این انتخابات که با حضور ۴ کاندیدا برگزار شده بود، مسعود پزشکیان ۱۰۴۱۵۹۹۱ رأی، سعید جلیلی ۹۴۷۳۲۹۸ رأی، محمدباقر قالیباف ۳۳۸۳۳۴۰ رأی  و مصطفی پورمحمدی ۲۰۶۳۹۷ رأی کسب کردند و به این ترتیب آقایان پزشکیان و جلیلی به دور دوم انتخابات راه یافتند.

در این مرحله هر یک از نامزدها حتی یک رأی بیشتر کسب کند، پیروز انتخابات خواهد بود.

انتهای پیام/+

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید