شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-21
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 264664 |
تاریخ انتشار : ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۰۳ |
3 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

خبرگزاری هنر ایران – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت شاعر خوش‌بیان ایران‌زمین، مرحوم محمدعلی بهمنی را تسلیت گفت. متن پیام سیدعباس صالحی به شرح زیر است: «انالله و اناالیه راجعون درگذشت شاعر و ترانه‌سرای بزرگ و تأثیرگذار معاصر استاد محمدعلی بهمنی را به مردم فرهنگ‌مدار ایران، اهالی فرهنگ و هنر، خانواده گرانقدرش و دوستان […]

خبرگزاری هنر ایران – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت شاعر خوش‌بیان ایران‌زمین، مرحوم محمدعلی بهمنی را تسلیت گفت.

متن پیام سیدعباس صالحی به شرح زیر است:

«انالله و اناالیه راجعون

درگذشت شاعر و ترانه‌سرای بزرگ و تأثیرگذار معاصر استاد محمدعلی بهمنی را به مردم فرهنگ‌مدار ایران، اهالی فرهنگ و هنر، خانواده گرانقدرش و دوستان و دوستدارانش تسلیت می‌گویم.

بی‌تردید این شاعر بزرگ بیش از هفت دهه در حوزه‌ شعر و سپهر ادبیات غنی پارسی تنفس کرد و با سرودن اشعار و ترانه‌های ناب بر آن افزود و با عنوان معلمی بی‌ادعا در این حوزه راهنمون نسل‌های مختلف از شاعران جوان بود و خواهد بود.

درخواست‌های گسترده مردم شریف و حق‌شناس بندرعباس، تشکل‌های فرهنگی و هنری، هنرمندان و مسئولان استان هرمزگان برای پذیرا بودن کالبدشان در یکی از مراکز فرهنگی استان نشان از تلاش‌های ارجمند ایشان در آن منطقه عزیز دارد و امید که این مهم موجب و موجد اتفاقات مبارک در حوزه‌ شعر و ادب و حفظ و گسترش زبان و ادبیات پارسی باشد و روح لطیف‌اش در ساحل خلیج فارس آرام گیرد.»

 

آیین بدرقه‌ این شاعر فقید یکشنبه-۱۱ شهریورماه- از ساعت ۹ صبح از مقابل تالار وحدت (پهنه‌ رودکی) برگزار می‌شود، مراسم تشییع و بزرگداشت زنده یاد بهمنی سه‌شنبه-۱۳ شهریورماه- در محل فرهنگسرای آوینی بندرعباس برگزار می‌شود و محل خاکسپاری این استاد شعر و غزل کشورمان نیز در ضلع جنوبی تالار آوینی در نظر گرفته شده است.​

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید