به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجید صباغ زاده مدیر کل دفتر توسعه ایمنی راههای سازمان راهداری کشور با بیان اینکه هر سه سال یکبار نقاط حادثه خیر و پرتصادف در کمیسیون ایمنی راههای کشور بازنگری می شود، گفت: در آخرین دوره بازنگری بعد از این که اطلاعات را از پلیس راه دریافت کردیم و بر اساس […]
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجید صباغ زاده مدیر کل دفتر توسعه ایمنی راههای سازمان راهداری کشور با بیان اینکه هر سه سال یکبار نقاط حادثه خیر و پرتصادف در کمیسیون ایمنی راههای کشور بازنگری می شود، گفت: در آخرین دوره بازنگری بعد از این که اطلاعات را از پلیس راه دریافت کردیم و بر اساس فرمولی که در کمیسیون ایمنی راههای کشور مصوب شد، ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد، منتها این تمام نقاط حادثه خیز نیست قاعدتا یکسری از نقاط ممکن است مستعد حادثه باشد و تا الان در آن تصادفی رخ نداده باشد.
وی با بیان اینکه این ۸۸۷ نقطه حادثه خیز در جاده های کشور در سال ۱۴۰۱ شناسایی شده است، افزود: در برنامه دولت گذشته قرار بر این بود که ۴۰۰ نقطه را در سال ۱۴۰۲ اصلاح کنیم، خوشبختانه تا پایان سال گذشته، ۴۱۲ نقطه یعنی بیش از تعهدی که توسط وزارت راه و شهرسازی داده شده بود، اصلاح شد.
صباغ زاده گفت: مابقی نقاط حادثه خیز بنا بود در سال ۱۴۰۳ اصلاح شود که طرح اصلاحی آن تهیه شده، بخشی از منابع مالی آن تامین شده منتها بخش عمدهای از منابع مالی هنوز تامین نشده است.
مدیر کل دفتر توسعه ایمنی راههای سازمان راهداری کشور افزود: نقاطی که باقیمانده عمدتا نقاطی بوده که پرهزینه بوده، و زمان بر، قاعدتا نیاز به احداث یک پل بوده، نیاز به تغییرات اساسی در زیرساخت بوده و منوط به تامین منابع مالی لازم و کافی برای این نقاط است.
وی گفت: ما چیزی که برآورد کردیم برای سال ۱۴۰۳ نیاز به ۷ همت برای این اصلاح ۴۷۵ نقطه باقیمانده داریم و در صورتی که این منابع تامین شود، به هدف در پایان ۱۴۰۳ خواهیم رسید.
انتهای پیام/