به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در ماههای اخیر موضوع تعیین تکلیف وضعیت عرضه تلفن همراه در کشور بازتاب زیادی در فضای کارشناسی دستگاههای تصمیم ساز و رسانه ها داشته است. خدمات پس از فروش و نمایندگی های غیر رسمی یکی از چالشهای جدی بازار تلفن همراه کشور بوده است. در این بین تخلفات قابل […]
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در ماههای اخیر موضوع تعیین تکلیف وضعیت عرضه تلفن همراه در کشور بازتاب زیادی در فضای کارشناسی دستگاههای تصمیم ساز و رسانه ها داشته است.
خدمات پس از فروش و نمایندگی های غیر رسمی یکی از چالشهای جدی بازار تلفن همراه کشور بوده است. در این بین تخلفات قابل توجه از جمله عرضه چند صد میلیون دلار آیفونهای رفرش و ریپک و همچنین برخی مدلها از سری M و F با حساسیت مراجع نظارتی مواجه شده است.
بر این اساس در اواخر مرداد ماه سال جاری مکاتبه ای از جمع بندی نظرات کارشناسی به مسئولان ارشد وزارت صمت در این خصوص جهت پیاده سازی سازوکار نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش در حوزه تلفن همراه انجام شده است.
بر مبنای این گزارش، تکالیفی برای وزارت خانههای صمت و ارتباطات به عنوان دو متولی حوزه واردات و عرضه تلفن همراه تدوین و ابلاغ شده است که به مرور جزئیات اجرایی آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/