جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 26931 |
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸ |
248 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

در برنامه لایو اینستاگرامی ستاد نانو نشستی در زمینه طراحی و تولید نانو داروهای ضد سرطان با آزادسازی کنترل شده و هدفمند برگزار می‌شود. به گزارش ادراک خبر، صفحه اینستاگرام نانو و صنعت ستاد نانو در روز چهارشنبه، ۴ خردادماه نشستی با یکی از شرکت‌های دانش بنیان با موضوع “طراحی و تولید نانوذرات هدفمند حاوی […]

در برنامه لایو اینستاگرامی ستاد نانو نشستی در زمینه طراحی و تولید نانو داروهای ضد سرطان با آزادسازی کنترل شده و هدفمند برگزار می‌شود.

به گزارش ادراک خبر، صفحه اینستاگرام نانو و صنعت ستاد نانو در روز چهارشنبه، ۴ خردادماه نشستی با یکی از شرکت‌های دانش بنیان با موضوع “طراحی و تولید نانوذرات هدفمند حاوی داروهای ضد سرطان و میکروذرات با آزادسازی کنترل شده” برگزار خواهد کرد.

این برنامه، به صورت گفتگوی زنده دکتر مهدی رحمانی کارگزار بخش ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و دکتر کیوان حاجی‌احمدی، مدیر واحد حمایت از بیمار این شرکت فعال در حوزه نانو داروها است.

این شرکت در زمینه طراحی و تولید صنعتی نانوذرات هدفمند داروهای ضد سرطان و میکرو ذرات با آزادسازی کنترل شده فعالیت دارد. سایر زمینه‌های فعالیت عبارتند از: تحقیق، توسعه، تولید، صادرات، واردات، مشاوره و توزیع مواد و داروهای ضد سرطان و سایر داروهای شیمیایی، گیاهی، بیولوژیکی، مکمل‌ها، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و گیاهان دارویی با کسب مجوز و پروانه‌های لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا سایر مراجع ذیصلاح.

نانوداروی پکلی تاکسل باند شده با نانو ذرات آلبومین (پکلی نب)، یکی از نانو داروهای ضد سرطان تولیدی این شرکت است که برای درمان سرطان پستان، پانکراس، تخمدان و شش‌ها کاربرد دارد. ابعاد نانویی ذرات در این نانو دارو، باعث افزایش نفوذ ذرات به بافت‌های سرطانی و بهبود رسانش دارو به تومور می‌شود.

به نقل از ستاد نانو، پاکلی تاکسل یک ماده طبیعی ضد سرطانی است که مانع فرآیند تقسیم سلولی و رشد سلول‌های سرطانی می‌شود. در این نانودارو از قابلیت آلبومین به عنوان حامل طبیعی مولکول‌های نامحلول در آب، در بدن استفاده شده که به طور انتخابی در بافت‌های توموری جمع می‌شود. این نانو داروی ضد سرطان به دلیل اینکه ماده مؤثر ضد سرطان پاکلی تکسل را درون آلبومین قرار می‌دهد، اثرات جانبی مضر شیمی درمانی را مانند داروهای دیگری که از حلال استفاده می‌کنند، ندارد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!