شنبه, ۳ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-11-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 272969 |
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷ |
3 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش  خبرگزاری تسنیم، ،  علاءالدین رفیع‌زاده؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس این سازمان در نخستین همایش آموزشی «هوش مصنوعی، نظام اداری و آینده‌ دولت» بر اهمیت بکارگیری هوش مصنوعی در ارائه خدمات عمومی تاکید و اعلام کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، در سازمان اداری و استخدامی کشور یک امور تخصصی با عنوان هوش […]

به گزارش  خبرگزاری تسنیم، ،  علاءالدین رفیع‌زاده؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس این سازمان در نخستین همایش آموزشی «هوش مصنوعی، نظام اداری و آینده‌ دولت» بر اهمیت بکارگیری هوش مصنوعی در ارائه خدمات عمومی تاکید و اعلام کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، در سازمان اداری و استخدامی کشور یک امور تخصصی با عنوان هوش مصنوعی و هوشمندسازی دولت ایجاد کردیم تا در تعامل با سازمان ملی هوش مصنوعی، تحولی در ارائه خدمات عمومی به صورت هوشمند ایجاد کند.

وی با اشاره به برخی یافته‌های یک پژوهش در زمینه کاربردهای هوش مصنوعی، بر نقش آموزش کارکنان دولت در حوزه این تکنولوژی تاکید کرد و گفت: نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که ۵۴ درصد کارکنان در حوزه استفاده از هوش مصنوعی نیاز به آموزش دارند، لذا نقش مرکز آموزش مدیریت دولتی اینجا مهم است و باید در این حوزه با جدیت بیشتری وارد شود.
رفیع‌زاده توسعه کاربردی هوش مصنوعی برای ارائه خدمات به مردم را نیازمند یک اراده قوی و حرکتی شجاعانه برای ایجاد تحول دانست و گفت: ما مشکل زیرساخت، نرم‌افزار و افراد متخصص نداریم. مشکل از ما مدیران شروع می‌شود و تا نگاه خود و فرهنگ سازمانمان را عوض نکنیم، اتفاقی نمی‌افتد.
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در دولت؛ سامانه‌های متعددی داریم، گفت: اگر وفاق بین سامانه‌ها ایجاد شود و اشتراک‌گذاری اطلاعات و داده‌ها صورت بگیرد، نفع آن را مردم می‌برند. این اتفاق نیازمند یک اراده و یک اقدام شجاعانه تحولی است.

وی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰، بیش از ۶۷ درصد خدمات دولت الکترونیکی‌سازی شده بود و بعد از آن تا امروز هم فعالیت‌هایی صورت گرفت ولی آنطور که مردم به خوبی آن را لمس کنند، نبوده است.

* سرافرار: سازمان ملی بهره‌وری در بهینه کردن فرایندها و خدمات نقش کلیدی دارد

محمدسعید سرافراز؛‌ رئیس سازمان هوش مصنوعی نیز گفت: در دهه اخیر تحول و چرخشی عظیمی در حوزه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی رخ داده است و دولت باید خود، پای کار توسعه بیایید.
وی با اشاره به شاخص دولت‌ها در پذیرش هوش مصنوعی در دنیا خاطرنشان کرد: براساس گزارش سال ۲۰۲۳ آکسفورد اینسایت، در خصوص شاخص آمادگی هوش مصنوعی دولت‌ها، ایران در میان ۱۹۳ کشور در جایگاه ۹۴ قرار دارد. این گزارش وضعیت کشور‌ها را در سه بخش دولت، فناوری و زیرساخت‌ها بررسی کرده که در آن ایران امتیاز ۴۷.۰۲ را کسب کرده است.
رئیس سازمان هوش مصنوعی،‌ سازمان ملی بهره‌وری را مسئول بهینه و بهره‌ور کردن فعالیت‌ها دانست و گفت: سازمان ملی بهره‌وری که زیرمجموعه سازمان اداری و استخدامی کشور است در بهینه کردن فرایندها و خدمات نقش کلیدی دارد و بوسیله هوش مصنوعی به راحتی این اتفاق در فرایندها رقم خواهد خورد.
وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از حوزه هوش مصنوعی موجب توسعه کشور خواهد شد، ادامه داد: مرکز آموزش مدیریت دولتی با آموزش کارمندان دولت می‌تواند، نقش مهمی را در پذیرش، توسعه و استفاده دولت از هوش مصنوعی داشته باشد، زیرا بیشترین داده‌ها در دولت تولید می‌شود.
سرافراز فرهنگ‌سازی استفاده از داده‌ها را مرتبط با سازمان اداری و استخدامی دانست و گفت: مسئولیت این سازمان در جهت فرهنگ‌سازی استفاده از داده و هوش مصنوعی است، زیرا در آینده با مفاهیم جدید مواجه خواهیم شد و باید هم آمادگی داشته باشیم و هم به استقبالش برویم و این سازمان نقش بسیار مهمی در این اتفاق دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید