شنبه, ۳ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-11-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 27348 |
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹ |
304 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

گروهی از محققان مؤسسه ملی علوم مواد ژاپن (NIMS)، یک باتری لیتیوم-هوا ساخته اند که تراکم انرژی آن بیش از ۵۰۰ وات ساعت بر کیلوگرم توصیف شده که در زمینه تراکم انرژی باتری‌ها یک رکورد محسوب می‌شود. بر اساس گزارش interestingengineering، برای درک این موضوع باید گفت که این باتری جدید تقریبا دو برابر چگالی […]

گروهی از محققان مؤسسه ملی علوم مواد ژاپن (NIMS)، یک باتری لیتیوم-هوا ساخته اند که تراکم انرژی آن بیش از ۵۰۰ وات ساعت بر کیلوگرم توصیف شده که در زمینه تراکم انرژی باتری‌ها یک رکورد محسوب می‌شود.
بر اساس گزارش interestingengineering، برای درک این موضوع باید گفت که این باتری جدید تقریبا دو برابر چگالی انرژی باتری مورد استفاده در مدل ۳ خودروی تسلا است. علاوه بر دستیابی به بالاترین تراکم انرژی و طولانی‌ترین عمر چرخه‌ای که تاکنون انجام شده است، باتری را می‌توان در دمای اتاق شارژ و دشارژ کرد.
این یک مزیت مهم است، زیرا ممکن است راه را برای استفاده عملی از باتری‌های لیتیوم-هوا هموار کند. هنگامی که این فناوری به مرحله تجاری برسد، این باتری‌ها می‌توانند جای خود را در تلفن‌های همراه، خودرو‌های الکتریکی و شاید حتی هواپیما‌های مسافربری برقی پیدا کنند.
باتری لیتیوم-هوا چیست؟
باتری لیتیوم-هوا نوعی سلول الکتروشیمیایی یا ترکیب شیمیایی باتری است که با اکسید کردن لیتیوم در آند و کاهش اکسیژن در کاتد، الکتریسیته تولید می‌کند. این نوع باتری، وزنی سبک و ظرفیت بالایی دارد و چگالی انرژی بالقوه آن چندین برابر بیشتر از باتری‌های لیتیوم یون معمولی است. به دلیل همین مزایا ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که این محصولات جای خود را در فناوری‌هایی مانند هواپیما‌های بدون سرنشین، وسایل نقلیه الکتریکی و سیستم‌های ذخیره سازی برق خانگی پیدا کنند.

با این حال، تنها چند مورد باتری لیتیوم-هوا وجود دارد که با موفقیت تولید شده اند. این تا حدی به این دلیل است که بخش قابل توجهی از باتری‌های لیتیوم-هوا با در نظر گرفتن وزن، شامل اجزای غیرفعال سنگینی هستند که مستقیماً در فرآیند‌های باتری مداخله ندارند. اکنون محققان با ادغام این مواد جدید و تکنیک‌های ساخت، یک باتری لیتیوم-هوای کاملاً جدید ایجاد کرده‌اند.
باتری جدید دارای چگالی انرژی بیش از ۵۰۰ وات ساعت در کیلوگرم است که تقریباً دو برابر باتری لیتیوم یون استفاده شده در خودروی مدل ۳ است. بر اساس گزارش اولیه فوربس، تراکم انرژی ۵۰۰ وات ساعت بسیار مهم است، زیرا مهندسان آن را نقطه عطفی در توسعه و استفاده از هواپیما‌های مسافربری برقی می‌دانند.
بیشتر بخوانید
 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید