به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، معمول است که هر سال به رسم همیشگی عالی ترین مقام وزرات راه و شهرسازی همزمان با روز جهانی کنترلر ترافیک هوایی پیامی را منتشر میکنند. فرزانه صادق وزیر تازهوارد راه و شهرسازی نیز به همین مناسبت طی پیامی با اعلام اینکه ایمنی در صنعت هوانوردی موضوعی حیاتی بوده […]
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، معمول است که هر سال به رسم همیشگی عالی ترین مقام وزرات راه و شهرسازی همزمان با روز جهانی کنترلر ترافیک هوایی پیامی را منتشر میکنند.
فرزانه صادق وزیر تازهوارد راه و شهرسازی نیز به همین مناسبت طی پیامی با اعلام اینکه ایمنی در صنعت هوانوردی موضوعی حیاتی بوده باید بهطور مداوم مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرده همکاران متخصص در اداره کل کنترل ترافیک هوایی ایران نقش مهمی در این زمینه دارند و برای رسیدن به این تخصص مسیر دشواری را طی کردهاند.
در بخش دیگری از پیام وزیر راه با بیان اینکه کنترلرها این حرفه را با عشق به میهن و مردم انجام میدهند و شایسته تقدیر هستند، آمده است: به مناسبت ۲۰ اکتبر، روز جهانی کنترلرهای مراقبت پرواز، این روز را به همه متخصصان دلسوز تبریک میگویم و برایشان آرزوی موفقیت دارم.
به گزارش تسنیم، چند سالی است که “کنترلرها” از وضعیت معیشتی خود گلایه دارند و این موضوع را بارها به گوش مسئولان رساندهاند. فروردین سال قبل تعدادی از کارکنان بخش مراقبت پرواز و کنترلر شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران مقابل این شرکت در فرودگاه مهرآباد تجمع محدودی برگزار کرده و خواستار افزایش حقوق خود شدند.
در آن زمان یکی از شرکتکنندگان در این تجمع با اشاره به پیگیریهای چند ساله برای رسیدگی به درخواستهای کنترلرها گفت: ما خواهان توجه به مطالبات صنفی خود هستیم.سالهاست بهدنبال افزایش حقوق متناسب با شرایط کاریمان هستیم و در این زمینه پیگیریهای زیادی انجام دادهایم. امروز نیز از مسئولان انتظار داریم به این وضعیت رسیدگی کنند.
وی تأکید کرد: متأسفانه به دلیل درآمد پایین، بسیاری از متخصصان این حوزه کشور را ترک کردهاند و اگر این مشکل حل نشود، تبعات جدی خواهد داشت.از وزیر راه و شهرسازی میخواهیم به وضعیت شرکت فرودگاهها و نحوه مدیریت آن توجه کند.
به گزارش تسنیم، در زمان حاضر دریافتی کنترلرهای شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی با سالها تجربه کمتر از ۳۰ میلیون تومان ماهانه است. این در حالی است که کنترلرهای کشورهای حاشیه خلیجفارس ماهانه بین ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار دریافتی دارند. بهعبارت دیگر به قیمت دلار امروز حدود ۶۴ هزار تومانی ۷۶۸ تا ۹۶۰ میلیون تومان حقوق دریافت میکنند!
یکی از خواستههای کارکنان بخش مراقبت پرواز (کنترلر ترافیک هوایی) اجرای قانون خاص است. خردادماه سال قبل مدیرعامل وقت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در اینباره گفته بود: ماده ۵۳ قانون احکام دائمی به شرکت فرودگاهها اجازه داده تا اساسنامه خود را بهروز کند. در این راستا نیز پس از حدود ۶ سال (۱۴۰۰/۱۲/۱۸) اصلاح اساسنامه شرکت فرودگاهها از سوی معاون اول رئیسجمهوری ابلاغ شد.
حمیدرضا سیدی یادآور شد: آییننامه جدید اداری مالی و استخدامی طی حدود ۶ ماه تهیه و برای مجمع شرکت ارسال شد. بعد از تصویب مجمع شرکت که اعضای آن متشکل از ۴ وزیر و رئیس سازمان برنامه و بودجه است، آییننامه به دولت ارسال میشود.در صورت تصویب آیین نامه اجرای قانون خاص شرکت فرودگاهها یک سری حقوق و مزایا برای همه کارکنان شرکت اعمال خواهد شد.
وی با بیان اینکه یکی از خواستههای کارکنان تصویب سریع آییننامه مذکور است، اضافه کرد:همه کارکنان درخواست افزایش حقوق را دارند و بر اساس ماده ۸۴ قانون برنامه ششم توسعه که مربوط به سختی کار است، حق اشعه باید به پرتوکاران پرداخت شود. “حق اشعه” هنوز عملیاتی نشده و هیچ افزایش یا کاهش حقوقـی در شرکت فرودگاهها نداشتهایم و همان روال گذشته طی میشود.
وی پیشبینی کرد نیمه نخست امسال (سال ۱۴۰۲) و پس از تصویب اصلاح آییننامه در مجمع شرکت و دولت، افزایش حقوق کارکنان شرکت فرودگاهها عملیاتی شود.
انتهای پیام/