جمعه, ۲ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-11-22
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 277873 |
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸ |
3 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پرویز خسروشاهی رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به تسنیم درباره ملاک سن خودرو در پرداخت خسارت افت قیمت خودرو، اظهار داشت: خودروها با افزایش عمرافت قیمت کمتری در تصادفات دارند بنابراین شامل خسارت کمتری هم خواهند شد. قاعدتا خودرو صفر کیلومتر، دو یا سه ساله با تصادف مشمول […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پرویز خسروشاهی رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به تسنیم درباره ملاک سن خودرو در پرداخت خسارت افت قیمت خودرو، اظهار داشت: خودروها با افزایش عمرافت قیمت کمتری در تصادفات دارند بنابراین شامل خسارت کمتری هم خواهند شد. قاعدتا خودرو صفر کیلومتر، دو یا سه ساله با تصادف مشمول خسارت بالاتری می‌شود در نتیجه خسارت بیشتری هم دریافت می‌کند؛ این دستورالعمل از ابتدای دی ماه به اجرا می رسد.

او درباره برخی اظهارنظرها مبنی برافزایش تقلب و سوءاستفاده در صنعت بیمه با اجرای این قانون (افت خسارت خودرو) گفت: تقلب و تبانی در صنعت بیمه در تمام دنیا وجود دارد؛ طبیعتاً شرکت های بیمه تدابیری می اندیشند که این اتفاق نیفتد. ولی کار اساسی این است که به لحاظ سامانه ای، رصد و نظارت را انجام دهیم و با تقلب های احتمالی برخورد کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما درباره تاخیر در اجرای پرداخت آنلاین بیمه تکمیلی درمان تصریح کرد: آنلاین شدن این خدمات به دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد زمانبر است ولی در برنامه است.

خسروشاهی با اشاره به اینکه انلاین شدن پرداخت بیمه تکمیلی ۵ سال است که در دستور کار قرار گرفته اما با مشکلاتی مواجه است، افزود: برای آنلاین شدن بیمه تکمیلی ، باید پزشک، بیمارستان، داروخانه و تمام مراکز درمانی تمام اطلاعات را در سامانه وارد کنند اما الان اینگونه نیست و دیتا کامل نداریم. بیمه ها ابزاری دارند که این بخش ها را وادار به ثبت اطلاعات بصورت الکترونیکی کنند؟

رئیس کل بیمه مرکزی عدم همکاری کادر و مراکز درمانی را مهمترین مشکل در تاخیر در اجرای پرداخت هزینه های بیمه درمان تکمیلی به صورت الکترونیکی دانست و گفت: ساده ترین کار در این فرایند مربوط به ما (بیمه مرکزی) است و بخش اصلی و پیچیده در کادر درمان و مراکز درمانی است.

خسروشاهی همچنین در جمع خبرنگاران درباره وضعیت ابربدهکاران صنعت بیمه گفت:‌ به لحاظ کارشناسی معرفی بدهکاران بیمه کارکردی ندارد و مشکل ساز است. فروش بیمه یک کسب و کار است براساس شرایطی که وجود دارد، افراد به دنبال این هستند که حق بیمه را به صورت اقساط خریداری کنند و ممکن است که به تعهدات خود عمل کنند و قطعا این مسائل به حقوقی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: نظارت‌های بیمه مرکزی به گونه‌ای خواهد بود که اجازه ندهیم معوقات و مطالبات شرکت‌های بیمه‌ای رشد پیدا کند البته به صورت مستقیم وارد وصول مطالبات نخواهیم شد بلکه به گونه‌ای مقررات‌گذاری خواهیم کرد که روند افزایشی مطالبات کاهش پیدا کند.

رییس کل بیمه مرکزی افزود: بعضا استنباط نادرستی از این مطالبات می‌شود، بخش عمده‌ای از این مطالبات به بیمه نامه‌های قسطی برمی‌گردد. برای مثال در بخش بیمه درمان که ماهانه پرداخت می‌شود، مجموع هزینه های کل سال به عنوان مطالبات شرکت بیمه به حساب می‌آید و مطالبات سر رسید نشده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید