جمعه, ۲ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-11-22
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 279127 |
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷ |
4 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

امین ترفع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با یادآوری سهم یک میلیون تنی بخش ریلی کشور از ترانزیت طی ۶ ماه اول امسال، ‌اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با تداوم روند فعلی ترانزیت ریلی و جاده‌ای کشور تا پایان سال به حدود ۲۱ میلیون تن برسد. وی افزود: به‌نظرم پس از دست یافتن به […]

امین ترفع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با یادآوری سهم یک میلیون تنی بخش ریلی کشور از ترانزیت طی ۶ ماه اول امسال، ‌اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با تداوم روند فعلی ترانزیت ریلی و جاده‌ای کشور تا پایان سال به حدود ۲۱ میلیون تن برسد.

وی افزود: به‌نظرم پس از دست یافتن به این میزان ترانزیت به هسته سخت افزایش می‌رسیم. به‌عبارت دیگر سال آینده اگر بخواهیم ۲۱ میلیون تن را به ۲۲ میلیون تن افزایش دهیم،‌ کار سختی داریم. حتما چالش خواهیم داشت؛ با مسائل مربوط به پایانه‌ها مرزی، تعارض منافع، محدودیت‌های کنترلی در مرزها،‌ کنترل سوخت،‌ الزام باک پر برای کامیون‌ها و … در بحث ترانزیت روبرو می‌شویم.

وی درباره موضوع باک پُر گفت: وزارت نفت و ستاد مبارزه با قاچاق تصمیم گرفته‌اند کامیون‌هایی که از کشور خارج می‌شود حتما باید در مرز باک آنها پُر شود. این سوخت با قیمت شناور مرزی یعنی ۹۰ درصد کشور مقابل به رانندگان تحویل می‌شود.

سرپرست امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: این نوع سوخت‌دهی برای حمل‌ونقل بین‌المللی چندان سودمند نیست. کامیون‌های کشور مقابل نیز مشمول این نوع سوخت هستند.

ترفع بیان کرد: مخزن سوخت کامیون‌ها در نقطه صفر مرزی دیپ‌زنی  شده و از مرز خارج می‌شود.

وی تاکید کرد:‌ نگاهم این است که از سال آینده بر اساس برنامه هفتم توسعه حرکت کرده و ۲۰ میلیون تن ترانزیت را به ۴۰ میلیون تن افزایش دهیم، کار سختی در پیش داریم. ۲۰ میلیون تن کنونی از نظر فرآیندی پُر است و باید برای پذیریش بیش از این ترانزیت اصلاحات عمیق در مرزها ایجاد کنیم.

سرپرست امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: مدیریت یکپارچه پایانه‌های مرزی، بازمهندسی فرآیندها، حذف مداخلات کنترلی مخرب، هوشمندسازی کنترل‌ها و … از جمله این اصلاحات است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید