یکشنبه, ۴ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-11-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 280497 |
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹ |
4 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تیرماه سال ۹۷ سیاوش رضوانی مدیر وقت بندر و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با تاکید بر اینکه علاقه‌مندی کشورهای حاشیه خزر به سرمایه گذاری در ایران زیادی است، گفته بود: با افتتاح اسکله رو- رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال ۱۳۹۷ بخشی از اهداف موردنظر و کلان […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تیرماه سال ۹۷ سیاوش رضوانی مدیر وقت بندر و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با تاکید بر اینکه علاقه‌مندی کشورهای حاشیه خزر به سرمایه گذاری در ایران زیادی است، گفته بود: با افتتاح اسکله رو- رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال ۱۳۹۷ بخشی از اهداف موردنظر و کلان ما در زمینه همکاری با کشورهای حاشیه خزر در زمینه صادرات و ترانزیت محقق خواهد شد.

حدود ۴ سال بعد مدیرکل وقت برنامه، بودجه سازمان بنادر و دریانوردی اوایل تیرماه سال ۱۴۰۱ از حل مشکل قرارداد پروژه اسکله رو – رو ریلی بندر امیرآباد خبر داده و گفته بود:‌به‌دلیل کاهش تراز آب دریای خزر و پسرفت آن که ایجاب می‌کرد پروژه این اسکله از ۲ به ۳ اسپن (span) بازطراحی شود، ادامه‌ پروژه نیازمند اخذ مجوزهایی از سازمان برنامه و بودجه و شورای عالی فنی سازمان بنادر و دریانوردی بود.

محمدحسین علامه افزود: مقدمات این کار انجام شد و طی بازدید معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور، هماهنگی‌ها برای پیگیری جهت اخذ مجوزها صورت گرفت.

وی تصریح کرد: مقرر شد بلافاصله پس از اخذ مجوزهای لازم، طی مدت ۶ ماه پروژه اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد به بهره‌برداری برسد که با جدیتی که در پیگیری‌های مسئولان ذیربط در سازمان برنامه و بودجه وجود دارد، تصمیم بر این است که امسال این پروژه نهایی شود.

وی با بیان اینکه بودجه پروژه یادشده برای سال جاری ۵۰ میلیارد تومان است، گفت: اتمام اسکله رو-رو بندر امیرآباد نیازمند تزریق بودجه‌ای کلان‌تر است که پس از انعقاد قراردادهای جدید با پیمانکار، برآورد دقیق آن به دست خواهد آمد.

علامه تصریح کرد: در صورت اتمام و بهره‌برداری از پروژه اسکله رو – رو ریلی بندر امیرآباد، زمینه فعالیت بیشتر ترانزیت کالاهای کانتینری، افزایش مراودات محصولات کشاورزی و توسعه لجستیک فراهم می‌شود که این امر سهم بسزایی در فعال کردن و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کریدور بین‌المللی شمال – جنوب و افزایش مراودات ترانزیتی و ریلی کالا خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، وعده مدیرکل وقت برنامه، بودجه سازمان بنادر نیز محقق نشد تا این‌که مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی وعده تکمیل این پروژه را تا ۲ ماه آینده داده است.

علی‌اکبر صفایی با بیان این‌که تمامی پروژه‌ها باید در موعد مقرر تکمیل شوند، گفت: بندر امیرآباد به عنوان بزرگ‌ترین بندر شمال کشور یکی از بنادر کلیدی در کریدور شمال-جنوب بوده و پروژه رو-رو ریلی در این بندر از پروژه‌های منحصر به فرد کشور است.

وی افزود: پیشرفت پروژه رو-رو ریلی به ۸۰ درصد رسیده و با رفع مشکلات موجود، تکمیل آن تا ۲ ماه دیگر (اواخر دیماه ۱۴۰۳) انجام خواهد شد. با بهره‌برداری از این پروژه، کشتی‌های رو-رو قادر خواهند بود کالاهای خود را مستقیم بر روی ریل حمل کنند، که این موضوع تحول بزرگی در حمل و نقل ریلی بندر به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از اجرای بیش از ۵ هزار میلیارد ریال پروژه‌های زیرساختی در بندر امیرآباد خبر داد و گفت که پروژه‌های راه‌های مواصلاتی به شریان‌های اصلی نیز در حال تکمیل است. وی همچنین از احداث زیرساخت‌های لازم در اراضی ۳۰۰ هکتاری شرق بندر امیرآباد خبر داد که به زودی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

صفایی از رشد سرمایه‌گذاری‌ها در این بندر خبر داد و گفت که تا کنون ۴ همت قرارداد سرمایه‌گذاری در حال انجام است و با امضای تفاهم‌نامه‌های جدید، این میزان به ۸ همت خواهد رسید.

وی همچنین از پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه تولید روغن و سویا در بندر امیرآباد خبر داد که تا دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید. با افتتاح این کارخانه، روزانه ۲۰۰ تن سویای خوراکی و ۱۰۰۰ تن روغن پایه خوراکی تولید خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید