دوشنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۴ / بعد از ظهر / | 2025-10-13
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 292313 |
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸ |
32 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه گاردین، سازمان خیریه “سیتیزنز ادوایس” Citizens Advice، در گزارشی فاش کرد تعداد افرادی که در انگلستان و ولز برای پرداخت قبض‌های انرژی خود درخواست کمک کرده‌اند، در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است. این سازمان به ۶۰ هزار خانوار که با افزایش سرسام‌آور هزینه‌های گاز و […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه گاردین، سازمان خیریه “سیتیزنز ادوایس” Citizens Advice، در گزارشی فاش کرد تعداد افرادی که در انگلستان و ولز برای پرداخت قبض‌های انرژی خود درخواست کمک کرده‌اند، در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

این سازمان به ۶۰ هزار خانوار که با افزایش سرسام‌آور هزینه‌های گاز و برق دست‌وپنجه نرم می‌کردند، کمک کرده است.

به گفته سیتیزنز ادوایس، این تعداد دو برابر آمار ثبت شده در سال ۲۰۲۰ است و مشکلات مربوط به قبض‌ها رایج‌ترین موضوع مطرح‌شده با این سازمان خیریه بوده است.

اگرچه چنین مشکلاتی جدید نیستند، اما با افزایش قیمت انرژی در سال‌های اخیر، پیامدهای آن جدی‌تر شده است. یک چهارم از مشکلات قبض‌ها در سال گذشته میلادی مربوط به قبض‌های معوقه بوده که به طور متوسط ۲۵۰۰ پوند بوده است.

سازمان تنظیم‌ مقررات انرژی بریتانیا (آفجم) Ofgem هر سه ماه یک بار سقفی برای قیمت گاز و برق تعیین می‌کند. در روز اول سال نو میلادی، این سقف قیمت ۱.۲ درصد افزایش یافت و میانگین قبض انرژی سالانه میلیون‌ها خانوار را به ۱۷۳۸ پوند رساند. پیش‌بینی می‌شود که در ماه آوریل نیز افزایش ۳ درصدی دیگری اتفاق بیفتد.

سقف کنونی تقریباً ۶۰۰ پوند در سال بیشتر از رقم ابتدای سال ۲۰۲۲ است، یعنی قبل از اینکه جنگ روسیه و اوکراین در اوایل سال ۲۰۲۲ باعث افزایش سرسام‌آور قیمت انرژی شود.

این در حالی است که هشدارهای هوای سرد در سراسر بریتانیا صادر شده و پایین‌ترین دماهای ماه ژانویه در ۱۵ سال گذشته ثبت شده است.

این موضوع به ویژه پس از تصمیم جنجالی دولت انگلیس برای قطع کمک‌ هزینه سوخت زمستانی برای تقریباً همه اقشار، تقاضا برای انرژی و فشار بر دولت را افزایش داده است.

بر اساس گزارش، سیتیزنز ادوایس، با توجه به فشاری که روی پرداخت‌کنندگان قبض وجود دارد، “ضروری” است شرکت‌های انرژی به طور منظم قبض‌های دقیق و قابل فهم برای مصرف‌کنندگان ارائه دهند.

این سازمان خیریه از آفجم خواسته است که دوره صورتحساب‌های معوقه برای مشتریان دارای کنتورهای هوشمند را به جای ۱۲ ماه فعلی، به ۶ ماه محدود کند تا از قبوض با ارقام پرداختی شوکه کننده جلوگیری شود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید