پنجشنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۴ / قبل از ظهر / | 2025-08-14
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 295084 |
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷ |
22 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرتضی ملاجعفری کارشناس صنعت خودرو می گوید: باید در واگذاری خودروسازان دقت کرد که باعث ایجاد رانت نشود؛ واگذاری این شرکت به یک قطعه ساز، باعث ایجاد رانت می شود. چرا باید این شرکت را به یک شرکتی واگذار کرد که خصوصی بوده و حاشیه دارد؟ وی افزود: چرا در واگذاری، […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرتضی ملاجعفری کارشناس صنعت خودرو می گوید: باید در واگذاری خودروسازان دقت کرد که باعث ایجاد رانت نشود؛ واگذاری این شرکت به یک قطعه ساز، باعث ایجاد رانت می شود. چرا باید این شرکت را به یک شرکتی واگذار کرد که خصوصی بوده و حاشیه دارد؟

وی افزود: چرا در واگذاری، مزایده انجام نمی شود و به یک شرکت خاص واگذار می کنند؟ در جواب این سوالات، ابهاماتی وجود دارد، چرا باید به یک قطعه ساز سهام را واگذار کرد و باعث‌ نابودی قطعه سازان خرد شویم؟

ملاجعفری گفت: باید واگذاری سهام خودروسازان شفاف سازی شود. چرا هر بار تخم مرغ شانسی را می چرخانیم، اسم کروز می آید؟ این خود ابهام دارد. چرا مابقی شرکت ها نمی آیند شرکت کنند؟ این پیشنهاد کیست که سهام خودروسازان به یک شرکت خاص واگذار شود؟

وی افزود: برای واگذاری، باید مزایده واقعی بین شرکت های خصوصی بدون هیچ گونه رانتی انجام شود؛ این رانت از لحاظ حقوقی باید بررسی شود و هیچ وابستگی نداشته باشند، یعنی تضاد و تعارض منافع وجود نداشته باشد.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: باید به مدل واگذاری دقت کرد، این شرکت ها خصوصی هستند و مجموعه آنها در این مزایده شرکت کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید