پنجشنبه, ۱ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-11-21
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 29962 |
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ |
387 بازدید
۰
7
ارسال به دوستان
پ

به گزارش گروه اجتماعی ادراک خبر به نقل از تسنیم؛ مهدی وحدت‌کار در بازدید از پایانه جدید شرق تهران، اظهار کرد: طبق طراحی انجام‌‌شده، فاز اول پایانه شرق انتقال پایانه فعلی به پایانه جدید است و دو پارادایم تئوریک در زمینه پایانه‌ها وجود دارد؛ نخست اینکه پایانه‌ها داخل شهر باشند تا مردم مجبور به سفر دوم […]

به گزارش گروه اجتماعی ادراک خبر به نقل از تسنیم؛ مهدی وحدت‌کار در بازدید از پایانه جدید شرق تهران، اظهار کرد: طبق طراحی انجام‌‌شده، فاز اول پایانه شرق انتقال پایانه فعلی به پایانه جدید است و دو پارادایم تئوریک در زمینه پایانه‌ها وجود دارد؛ نخست اینکه پایانه‌ها داخل شهر باشند تا مردم مجبور به سفر دوم نشوند و پارادایم دیگر اینکه پایانه‌ها بیرون شهرها و در فاصله نیم ساعت از مرکز شهر باشند، بنابراین باید روی دسترسی‌پذیری پایانه کار کنیم.وی ادامه داد: ابعاد اجتماعی این پروژه دیده شده است و حضور مترو و حمل‌ونقل عمومی کار را تسهیل می‌کند، با این حال اما نکته مهم این است که در مجموعه پایانه شرق فعلی باید همچنان خدمات به مردم را ارائه دهیم و صحبت‌هایی صورت گرفته است تا خدمات حمل‌ونقلی و غیر حمل‌ونقلی به مردم همچنان ادامه پیدا کند.وی افزود: در سازمان پایانه‌ها، غیر از موضوع نگهداشت و خدمات به مردم، ۸ پروژه تحولی طراحی کردیم و به شهردار تهران ارائه دادیم که از جمله آنها، پایانه جدید شرق است؛ در شرق تهران به‌لحاظ گردشگری و اقتصادی و تجاری نسبت به غرب تهران فقری را احساس می‌کنیم در حالی که این پتانسیل در شرق و مجموعه پایانه شرق جدید وجود دارد بر این اساس برای فضای باز پایانه طراحی صورت گرفته است تا تبدیل به قطب گردشگری و اقتصادی شرق تهران شود و مدل‌های سرمایه‌گذاری آن دیده شده است چرا که ارتفاع و پستی و بلندی‌ها یک ظرفیت است و شرایط را مهیا می‌کند.وحدت‌کار ادامه داد: پروژه بعدی “بندر خشک” است که یکی از هاب‌های لجستیک که برای تهران دیده شده است، در نزدیکی این سازه قرار دارد و اثرگذاری در اشتغال‌زایی و اقتصاد را به‌دنبال خواهد داشت؛ پروژه بعدی پارک‌سوار است، باید فضاهایی این قابلیت را داشته باشد که افرادی که وارد شهر می‌شوند خودروی خود را در جایی قرار دهند تا نیازهای خودرو نیز در آنجا وجود داشته باشد و با حمل‌ونقل عمومی مناسب وارد شهر شوند و این کار در این مجموعه در حال طراحی است؛ علاوه بر این در بحث حمل‌ونقل انبوه، موضوع دو پارک‌سوار در اتوبان شهید همت، یکی در غرب و دیگری در شرق اتوبان مطرح است؛ بنابراین نقش پایانه شرق جدید در شبکه حمل‌ونقل عمومی تهران اثرگذار است.به‌گفته وی پایانه شرق جدید فقط بار پایانه شرق موجود را به‌دوش نخواهد کشید، بلکه بخش قابل‌توجهی از بار ترمینال جنوب و غرب را نیز به‌دوش می‌کشد. +

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!