جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 41681 |
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ |
103 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

ابوالفضل باقری فرد گفت: مصوبه روز گذشته ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص افزایش ظرفیت دندانپزشکی، مغایر با نظر کارشناسی و توان و ظرفیت زیرساختی وزارت بهداشت است. او گفت: بر اساس قانون، مصوبات ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور باید در صحن اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی و […]

ابوالفضل باقری فرد گفت: مصوبه روز گذشته ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص افزایش ظرفیت دندانپزشکی، مغایر با نظر کارشناسی و توان و ظرفیت زیرساختی وزارت بهداشت است.

او گفت: بر اساس قانون، مصوبات ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور باید در صحن اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور ریاست شورا که رئیس جمهور است، مطرح و تصویب شود.

باقری فرد گفت: پذیرش دانشجو بدون در نظر گرفتن الزامات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی باعث افت کیفیت علوم پزشکی و صدمه به سلامت مردم خواهد شد.

او گفت: در حال حاضر ۱۶ هزار دانشجوی دندانپزشکی در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور داریم که در برخی دانشگاه ها، تجهیزات و فضاهای مناسب آموزشی را در اختیار ندارند.

باقری فرد گفت: تاکید می کنیم دسترسی عادلانه به خدمات پزشکی و دندانپزشکی علاوه بر تعداد مناسب کادر سلامت، نیاز به بومی گزینی و ماندگاری پزشکان و دندانپزشکان و پوشش مناسب خدمات بیمه همگانی دارد.

به گفته وی رشته دندانپزشکی اصول مهم علمی و پذیرفته شده جهانی دارد.

او گفت: در این رشته هر چقدر به موضوع درمان بپردازیم، بیماری های دهان و دندان افزایش می یابد و به تبع آن پیشگیری و بهداشت تضعیف می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!