شرکت متا موافقت کرده است که اتهامات سال ۲۰۱۹ را که باعث ایجاد تبعیض در مسکن از طریق هدفیابی تبلیغات میشد، برطرف کند. قرارداد با وزارت دادگستری باعث میشود تا این شرکت دیگر از ابزار “مخاطبان تبلیغات ویژه” استفاده نکند. متا در عوض در حال توسعه یک روش جدید، “سیستم کاهش اختلاف” است تا اطمینان […]
شرکت متا موافقت کرده است که اتهامات سال ۲۰۱۹ را که باعث ایجاد تبعیض در مسکن از طریق هدفیابی تبلیغات میشد، برطرف کند. قرارداد با وزارت دادگستری باعث میشود تا این شرکت دیگر از ابزار “مخاطبان تبلیغات ویژه” استفاده نکند. متا در عوض در حال توسعه یک روش جدید، “سیستم کاهش اختلاف” است تا اطمینان حاصل کند که تبلیغات خانگی با بینندگان هدف واجد شرایط خود، مطابقت دارند.
همچنین متا اعلام کرد که تصمیم برای بازنشستگی مخاطبان تبلیغات ویژه، در مورد آگهیهای اعتباری و استخدامی نیز اعمال میشود. این شرکت گفت که هر سه دسته، بخشی از مشکل ریشهای تبعیض در ایالات متحده آمریکا هستند.
به گفته کارشناسان، این اولین بار است که وزارت دادگستری آمریکا از پروندهای برای مقابله با سوگیریهای الگوریتمی، تحت قانون مسکن منصفانه استفاده میکند. متا گفته که بیش از یک سال با وزارت مسکن و شهرسازی برای هدفیابی دقیقتر تبلیغات و جلوگیری از تبعیض همکاری کرده است. سیستم جدید همچنین مشمول تایید و نظارت وزارت دادگستری خواهد بود.
این شرکت قبلاً در سال ۲۰۱۹ پس از دعوای دیگری که آن را به نقض قانون تبعیض مسکن متهم کرده بود، هدف گذاری تبلیغات را محدود کرده بود.
تبلیغکنندگان، مجاز به هدفیابی کمپینها بر اساس سن، جنسیت یا کد پستی نیستند. سیستم مخاطبان تبلیغات ویژه، در همان زمان راه اندازی شد تا به رفع مشکلات سیستم قبلی کمک کند، اما گویا آنطور که باید موفق نبوده است.
بیشتر بخوانید: