جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 48921 |
تاریخ انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ |
112 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

رضا عوض پور، رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از پرداخت و تخصیص ۴ هزار میلیارد تومان به طرح ملی دارویار خبر داد و گفت: برای آن که چرخه تامین دارو و تجهیزات پزشکی با اصلاح سیاست‌های ارزی و اجرای طرح دارویاری دچار […]

رضا عوض پور، رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از پرداخت و تخصیص ۴ هزار میلیارد تومان به طرح ملی دارویار خبر داد و گفت: برای آن که چرخه تامین دارو و تجهیزات پزشکی با اصلاح سیاست‌های ارزی و اجرای طرح دارویاری دچار مشکل نشود، تصمیم گرفتیم تا پیش پرداختی تخصیص دهیم. در این زمینه مطابق نظر وزارت بهداشت حدود ۴ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها پیش بینی کرده‌ایم که دستور تخصیص آن صادر شده است.

رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: امروز ٢ هزار میلیارد تومان از این رقم و اوایل هفته آینده ٢ هزار میلیارد تومان مابقی پرداخت می‌شود. سازمان‌های بیمه گر به نسبت سهم جمعیت تحت پوشش دریافتی خواهند داشت. این رقم علی الحساب پرداخت می‌شود و در ماه‌های آینده پرداختی طرح دارویار به سازمان‌های بیمه گر عملکردی و بر اساس سامانه تی تک خواهد بود.

طرح ملی دارویار از ٢٣ تیر آغاز شده است؛ این طرح به منظور اصلاح سیاست‌های ارزی دارو اجرایی شده و هدف آن منطقی شدن قیمت دارو، رسیدن یارانه دارو به دست مصرف کننده اصلی و افزایش پیدا نکردن پرداختی از جیب مردم است.

در این طرح ٣۶۶ قلم داروی ضروری یارانه سلامت می‌گیرند و ١١٩ قلم داروى بدون نسخه که پیش از این تحت پوشش بیمه نبوده اند، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!