شرکت تسلا اعلام کرده است که حاشیه سود ناخالص خودرو به ۲۷.۹ درصد رسیده که در مقایسه با ۳۲.۹ درصد در سه ماهه گذشته و ۲۸.۴ درصد در سال گذشته، تحت تأثیر تورم و رقابت بیشتر در زمینه سلولهای باتری و سایر قطعاتی که در خودروهای الکتریکی استفاده میشوند، کاهش یافته است. درآمدهای خودرو ۱۴.۶ […]
شرکت تسلا اعلام کرده است که حاشیه سود ناخالص خودرو به ۲۷.۹ درصد رسیده که در مقایسه با ۳۲.۹ درصد در سه ماهه گذشته و ۲۸.۴ درصد در سال گذشته، تحت تأثیر تورم و رقابت بیشتر در زمینه سلولهای باتری و سایر قطعاتی که در خودروهای الکتریکی استفاده میشوند، کاهش یافته است. درآمدهای خودرو ۱۴.۶ میلیارد دلار از کل شرکت را تشکیل میدهد که ۱.۴۷ میلیارد دلار از خدمات و سایر درآمدها و ۸۶۶ میلیون دلار از بخش انرژی شرکت است.
این شرکت در گزارش سهامداران خود گفت که اعتبارات نظارتی خودرو در سه ماهه دوم سال ۳۴۴ میلیون دلار بوده که یک کاهش ۱۰ میلیون دلاری یا نزدیک به ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ است.
ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، روز چهارشنبه در تماسی با بخش درآمد شرکت خود گفت: تولید کارخانه جدید تسلا در خارج از برلین در ماه ژوئن از ۱۰۰۰ خودرو در هفته فراتر رفت و او انتظار دارد که تولید کارخانه جدید این شرکت در آستین تگزاس نیز در چند ماه آینده از مرز ۱۰۰۰ خودرو در هفته فراتر برود.
تسلا زیرساخت ارائه شارژ خود را بیش از فروشگاه و مراکز خدمات خود گسترش داده و ۷۰۹ فروشگاه و محل ارائه خدمات را برای سه ماهه و ۳۹۷۱ مکان سوپرشارژر در سه ماهه دوم گزارش کرده است. این اعداد نشان دهنده رشد ۱۹ درصدی در فروشگاهها و مراکز خدمات سالانه و رشد ۳۴ درصدی در تعداد مکانهای شارژ هستند.
این شرکت جزئیات محدودی در مورد سرمایه گذاری و فروش ارزهای دیجیتال ارائه کرد و نوشت: «در پایان سه ماهه دوم، ما تقریباً ۷۵ درصد از خرید بیت کوین خود را به ارز فیات تبدیل کرده ایم. تبدیل در سه ماهه دوم ۹۳۶ میلیون دلار پول نقد به ترازنامه ما اضافه کرد. به طور کلی، وجه نقد و معادلهای نقدی شرکت در طول سه ماهه ۸۴۷ میلیون دلار افزایش یافت. تسلا هنگامی که در اوایل سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است، موجی در میان علاقهمندان به ارزهای دیجیتال ایجاد کرد.
ماسک در تماس روز چهارشنبه توضیح داد: “دلیل اینکه ما تعدادی از داراییهای بیت کوین خود را فروختیم این بود که مطمئن نبودیم که قرنطینههای کووید در چین چه زمانی کاهش مییابد، بنابراین برای ما مهم بود که موقعیت نقدی خود را به حداکثر برسانیم. ” او افزود: «این را نباید به عنوان حکمی در مورد بیت کوین تلقی کرد.» Zachary Kirkhorn و Musk تایید کردند که تسلا هیچ یک از dogecoin خود را نفروخته است.
با وجود دو کارخانه جدید در تگزاس و خارج از برلین در آلمان، تسلا دستورالعمل نرم خود را برای رشد متوسط سالانه ۵۰ درصدی در تحویل خودرو در یک افق چند ساله حفظ کرده است.
تسلا هنوز سایبرتراک مورد انتظار خود که در نوامبر ۲۰۱۹ آن را معرفی کرد، کامیون نیمه الکتریکی رونمایی شده در نوامبر ۲۰۱۷، مفهوم رودستر به روز شده و سایر پروژههای خود مانند ربات انسان نما را در حال توسعه میداند. روز چهارشنبه، ایلان ماسک در پاسخ به سوال یک سرمایه گذار گفت تسلا امیدوار است تحویل Cybertruck، یک پیکاپ آزمایشی را در اواسط سال آینده آغاز کند.
بیشتر بخوانید