جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 57614 |
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰:۴۵ |
158 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

سید امیرپاشا طبائیان در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: وزارت بهداشت مجری و اجرا کننده تمام قوانینی است که به آنها اعلام می شود. در این زمینه کم کاری صورت نخواهد گرفت. کما اینکه در حال حاضر ممکن است بحثی قبل از اینکه قانونی تصویب شود،  وزارت بهداشت ورود  پیدا کند و نظر کارشناسی خود […]

سید امیرپاشا طبائیان در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: وزارت بهداشت مجری و اجرا کننده تمام قوانینی است که به آنها اعلام می شود. در این زمینه کم کاری صورت نخواهد گرفت. کما اینکه در حال حاضر ممکن است بحثی قبل از اینکه قانونی تصویب شود،  وزارت بهداشت ورود  پیدا کند و نظر کارشناسی خود را بگوید.

او گفت:  نظر کارشناسی مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و نظرات کارشناسی گفتن کار درستی است . بحث کارشناسی و نظرات گفتن حتماً باید اجرا و گفته شود. وقتی بحثی تبدیل به  قانون می شود به وزارت بهداشت ابلاغ صورت می گیرد و  وزارت بهداشت بدون کمی و کاستی قانون را اجرا می‌کند.

طبائیان گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی در بحث افزایش ظرفیت دندانپزشکی و  پزشک عمومی نقطه‌نظرات کارشناسی دارد. بارها گفته شده با افزایش ظرفیت مخالف نیستیم اما هر افزایش ظرفیتی نیاز به زیرساخت و یک سری موارد دارد، آن فردی که قرار است آموزش ببیند باید فردی توانمند باشد و آن فرد بعداً می‌خواهد درمان مردم را برعهده بگیرد و ما نیاز به یک درمان خوب داریم.

او گفت: با افزایش ظرفیت مخالف نبودیم الان هم نیستیم اما با زیرساخت و با وجود امکانات باید این مهم  صورت گیرد .نظرات کارشناسی خودمان را در برنامه‌های مختلف اعلام کرده‌ایم اما از زمانی که شورای عالی انقلاب فرهنگی افزایش ظرفیت را تصویب کردند ما در حال اجرای آن هستیم و بدون کماکان کاست با آنچه که تصویب و به ما ابلاغ شده کار دنبال می شود.

طبائیان گفت: در برخی از رشته‌ها کاهش ظرفیت و در برخی رشته‌های دیگر افزایش داشتیم . در مجموع حدود ۲۲ نفر کاهش ظرفیت داشتیم که حدود سه دهم می شود.

مشاور عالی معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: افزایش رشته های تخصصی نیز اعلام شده است و ما هم به سمت افزایش رشته های تخصصی پیش می رویم . در آنجا گفته نشده که چه رشته ای افزایش پیدا کند و چه رشته ای کاهش پیدا کند.

او گفت: در بحث پزشک عمومی صحبت کردیم که افزایش ظرفیت‌هایی که قرار است انجام شود در پزشک عمومی هشت هزار نفر پذیرش داشتیم که با ۲۰ درصد افزایش به ۹ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است.این تعداد قرار شد در مناطق محروم استفاده شوند. مشکل ما مناطق محروم است. مشکل ما شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان، مشهد و شهرهای بزرگ دیگر نیست زیرا در این شهرها متخصص و پزشکی عمومی کم نداریم.

طبائیان ادامه داد: لود جمعیتی پزشک در این مناطق زیاد است، ما در مناطق محروم و مناطق کم برخوردار مشکل داریم. بنابراین باید سیاست‌ها به گونه ای شود که آن مناطق مشکلاتشان حل شود.

او گفت: ما به قانون پایدار هستیم و این مسئله فقط در حرف نیست بلکه در عمل هم عمل کرده ایم. ما ۱۶۰۰ نفر ظرفیت اعلام کرده‌ایم. مناطق محروم دفترچه کنکور هم خواهد آمد. ما بحثمان مناطق محروم و مناطق کم برخوردار است، تصمیم گرفته شد تا تعدادی ظرفیت به مناطق محروم با اولویت بومی گزینی باشد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!