به نقل از نشریه مارکا؛ ژاوی هرناندس سرمربی بارسلونا خواهد توانست روی حضور تمام بازیکنان جدید تیمش برای شروع فصل و بازی هفته اول برابر رایو وایکانو حساب کند.
این اتفاق به لطف فعالسازی چهارمین اهرم اقتصادی باشگاه بارسلونا به دستور رئیس آن خوان لاپورتا است که به موجب آن ۲۴.۵ درصد دیگر از استودیوی بارسا به شرکت اورفئوس مدیا فروخته شد. استودیو بارسا شرکت تحت تملکی بارسلونا است که مسئولیت پروژههای صوتی و تصویری و تولید محتوای دیجیتال و چندرسانهای مربوط به باشگاه را برعهده دارد.
با فعالسازی اهرم چهارم، بارسلونا مجموعاً ۴۹.۵ درصد از مالکیت این مجموعه را از دست داد و در عوض آن ۲۰۰ میلیون یورو درآمد کسب میکند که با آن میتوانند خریدهای جدیدشان را در سازمان لیگ اسپانیا ثبت کنند. بارساییها با وجود فروش تقریباً نیمی از حق مالکیت استودیو خود، همچنان سهامدار اصلی آن هستند اما نام این مجموعه از بارسا استودیو به «بارسا دیجیتال اینترتینمنت» تغییر خواهد کرد.
فروش بخشی از حق پخش تلویزیونی باشگاه، کاهش حقوق بازیکنان و فروش ۲۵ درصد اولیه از استودیوی بارسا، سه اهرم اقتصادی قبلی باشگاه بارسلونا بودند.
به این ترتیب باشگاه بارسلونا خواهد توانست پیش از آغاز فصل جدید لالیگا تمام بازیکنانش جدیدش شامل روبرت لواندوفسکی، رافینیا، ژول کونده، آندریاس کریستنسن، فرانک کسیه و دو بازیکنی که قراردادش را تمدید کردند یعنی سرخی روبرتو و عثمان دمبله را در سازمان لیگ اسپانیا ثبت کند.