کلیمالله وثوقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تلاش بر این است با حذف نقاط حادثهخیز جادهها در سال جاری ضمن کاهش میزان تلفات جادهای ، رتیه استان نسبت به سال گذشته کاهش یابد. وی هوشمندسازی جادهها را از جمله اولویتهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل […]
کلیمالله وثوقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تلاش بر این است با حذف نقاط حادثهخیز جادهها در سال جاری ضمن کاهش میزان تلفات جادهای ، رتیه استان نسبت به سال گذشته کاهش یابد.
وی هوشمندسازی جادهها را از جمله اولویتهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل برشمرد و گفت: هماکنون ۱۴۸سامانه ترددشمار، دوربین نظارت تصویری، سامانههای ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و توزین حین حرکت در جادههای استان فعال است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل با بیان اینکه کمبود منابع مالی یکی از مهمترین مشکلات این اداره کل در استان است، افزود: علاوه بر کمبود منابع مالی، کمبود نیروی انسانی و عمر بالای ناوگان حمل مسافر ، بار و کالا از جمله مشکلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان است.
وی درباره مصوبات سفر سال گذشته رئیسجمهوری در حوزه راهداری استان نیز گفت: در جریان این سفر ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راهداری و حمل و نقل جادهای منطقه در نظر گرفته شد.
وثوقـی خاطرنشان کرد: از این میزان هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای مرمت، بهسازی و آسفالت راههای روستایی و ۴۰۰ میلیارد ریال نیز برای رفع و اصلاح نقاط حادثهخیز در نظر گرفته شده که امیدواریم با تخصیص بموقع این اعتبارات شاهد مرتفع شدن مشکلات در این زمینه باشیم.
وی با بیان اینکه میانگین عمر آسفالت راههای روستایی استان اردبیل بیش از ۲۰ سال است، اظهارکرد: آسفالت هزار و ۷۵۰ کیلومتر از راه روستایی استان به مرور زمان تخریب و خراب شده که نیاز به مرمت و بازسازی دارد.
وثوقی بیان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت راههای روستایی استان ابلاغ شده که بخشی از آن اختصاص یافته است.
استان اردبیل ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.
بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یکهزار و ۵۵۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد یکهزار و ۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیبهای بسیار تندی به زمینهای کمارتفاع اطراف خود شامل کرانههای دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشتهای کمارتفاع استانهای آذربایجانشرقی و زنجان منتهی میشود و به همین لحاظ جادههای این استان اغلب دارایی پیچها و شیبهای بسیار تند هستند.
هشت گردنه سختگذر به نامهای حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قرهآغاج و اسلامآباد در راههای ارتباطی این استان قرار دارند.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود از نقاط سردسیر ایران محسوب میشود و از وضعیت جوی بسیار متغیر برخوردار است.