به گزارش ادراک خبر، معاونت آموزشی دانشگاه هنر به منظور برنامه ریزی ارتقاء و ایجاد تحول های آموزشی لازم و متناسب با ویژگی های علمی هنری هر یک از رشته های تحصیلی دانشگاه در مقاطع مختلف مبادرت به برگزاری سلسله نشست های تخصصی آموزشی با همکاری و همفکری هر یک از گروه های آموزشی دانشگاه کرده است.
دانشگاه هنر اعلام کرده است که با گذشت قریب به ۵ سال از برنامههای آموزشی طرح راهبردی مصوب دانشگاه، ضرورت دارد طی فرایندی مبتنی بر مشارکت دانش، بینش و تجربیات ارزشمند آموزشی همکاران در دانشکدهها و گروههای آموزشی نسبت به بازنگریهای مورد نیاز، خلاق، مؤثر و مفید آموزشی مبادرت شود به نحوی که آینده آموزشی دانشگاه هنر متناسب با رسالتها، ظرفیتها و توانمندیهای مرتبط برنامهریزی و راهبری شود.
در این رابطه و در گام نخست، دانشگاه هنر با همفکری جمیع دانشکدهها و گروههای آموزشی و همچنین بررسیهای صورت پذیرفته در شورای برنامهریزی آموزشی دانشگاه، تعداد قابل توجهی رشته تحصیلی در مقاطع مختلف در طرح راهبردی دانشگاه مورد بازنگری قرار داده و این مهم پس از طی مراحل و مراتب مربوطه به تصویب هیأت امناء دانشگاه نیز رسیده است.
در گام دوم از این فرایند، بررسیها و بازنگریهای لازم در مقیاس رشتههای جاری و آتی دانشگاه در ارتباط با شیوههای آموزشی از نحوه پذیرش تا حین تحصیل دانشجویان و دانشآموختگی و حتی پس از آن مورد برنامهریزی و اقدام واقع شده است.
در این خصوص دانشگاه هنر برنامه دارد تا جلساتی با حضور جمیع اعضاء هیئت علمی دانشگاه به تفکیک گروه های آموزشی تشکیل شود. این جلسات بطور منظم و در روزهای دوشنبه عصر پیش بینی و آغاز شده اند. اولین جلسه از نشست های این فرایند، در روز دوشنبه مورخ پنجم اردیبهشت با حضور اعضاء هیأت علمی گروه های آموزشی صنایع دستی و طراحی پارچه و لباس برگزار شد و تبادل نظر و همفکری های لازم صورت پذیرفت. این نشست ها در هفته های آتی با دیگر گروه های آموزشی دانشگاه تداوم خواهند داشت.
محورهای جلسات فوق الذکر شامل “اخذ نظرات اعضاء هیئت علمی در خصوص مسائل کیفی آموزشی و جمع آوری پیشنهادها برای ارتقاء فرآیندهای آموزشی مرتبط از نحوه پذیرش تا حین تحصیل دانشجویان و دانشآموختگی و پس از آن”، “همفکری در برنامه ریزی و نگارش طرح جامع آموزشی دانشگاه برای بازه ده ساله و همچنین آسیب شناسیها و بازنگریهای آموزشی مرتبط” و ” هماندیشی در ارتباط با سئوالات و ابهامات موردی اعضاء هیئت علمی در خصوص موارد آموزشی” خواهد بود.
انتهای پیام