جمعه, ۲ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-11-22
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8457 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰ |
142 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

علی حسین رعیتی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر، گفت:‌ افزایش شفافیت و رفع فسادهای احتمالی همچنین تسریع در خدمت رسانی به مردم از اهداف مهم راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار است. مقرر است ۵۳ فرآیند در این سامانه اجرا شود. وی با اشاره به اینکه ۱۷ فرآیند سامانه […]

علی حسین رعیتی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر، گفت:‌ افزایش شفافیت و رفع فسادهای احتمالی همچنین تسریع در خدمت رسانی به مردم از اهداف مهم راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار است. مقرر است ۵۳ فرآیند در این سامانه اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ فرآیند سامانه جامع روابط کار طراحی شده افزود: زیر سامانه ثبت شکایات کارگری -مرحله هیات تشخیص-، زیر سامانه دادرسی کار -مرحله بدوی هیات تشخیص-، زیر سامانه تعیین صلاحیت شرکت‌های خدماتی، زیر سامانه درخواست و برقراری بیمه بیکاری و زیرسامانه نظارت و قطع مقرری بگیران بیمه بیکاری از فرآیندهای در حال اجرای سامانه جامع روابط کار است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرآیند برقراری بیمه بیکاری را از مهمترین فرآیندهای اجرایی سامانه جامع روابط کار برشمرد و گفت: زیر سامانه صلاحیت ایمنی پیمانکاران، زیرسامانه مشاوران و خدمات دهندگان حفاظت فنی و ایمنی، زیر سامانه ثبت دادخواست تجدید نظر، زیرسامانه دادرسی کار -مرحله تجدید نظر، هیات حل اختلاف- و زیرسامانه جامع آموزش ایمنی کار از دیگر فرآیندهای راه‌ندازی شده در سامانه جامع روابط کار است.

*مزیت سامانه جامع روابط کار شفافیت گردش کار پرونده‌هاست

وی رصد گردش کار در فرآیندهای سامانه جامع روابط کار را از ویژگی‌های مهم آن خواند و افزود:‌ به عنوان مثلا در زیرسامانه تایید صلاحیت شرکت‌های خدماتی با زمان‌بندی کردن مراحل کار و شفافیت در روند کار و پرداخت‌های الکترونیکی، به راحتی می‌توان گردش کار پرونده‌ها را تحلیل و بررسی کرد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بیان کرد:‌ زیر سامانه روابط کار که پیچیده و مهم‌ترین زیر سامانه از سامانه جامع روابط کار و حتی در دولت الکترونیک است، از ابتدای ثبت شکایات در مرحله بدوی تا صدور رای در مرحله تجدید نظر، شامل چندین فرآیند بزرگ و پیچیده است که به صورت الکترونیکی بوده و فقط جلسات به صورت حضوری برگزار می‌شود.

*خدمات بیمه بیکاری در پاندمی کرونا دورکاری ارائه شد

رعیتی‌فرد، عنوان کرد:‌ زیر سامانه بیمه بیکاری از ابتدای درخواست تا برقراری مقرری بیمه بیکاری با استفاده از وب سرویس‌های تامین اجتماعی و ثبت احوال، بانک مرکزی به صورت کاملا الکترونیکی در سراسر کشور در حال اجرا است. در دوران کرونا خدمات حوزه بیمه بیکاری بدون حتی یک روز تعطیلی، همکاران اجرایی سراسر کشور به متقاضیان بدون حضور در اداره و با دورکاری خدمت رسانی کردند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص ضمانت اجرایی سامانه، اظهار کرد:‌ طبق قوانین مصوب در حوزه دولت الکترونیک و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان‌های مرتبط مثل تامین اجتماعی، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اجرای این سامانه تضمین شده و در حال اجرا است.

*دیوان عدالت ادرای آرای سامانه جامع روابط کار را پذیرفته

وی تصریح کرد:‌ خوب است بدانید آرا صادر شده توسط سامانه جامع روابط کار مورد تایید دیوان عدالت اداری است. زیر ساخت لازم برای ارتباط الکترونیکی سامانه جامع روابط کار با شعبات بدوی و تجدید نظر دیوان عدالت اداری نیز درحال آماده‌سازی است، می‌توان تا پایان سال جاری فرآیندهای باقیمانده از سامانه جامع روابط کار را اجرایی کرد.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!