پنجشنبه, ۳ آبان ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9479 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ |
148 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا ملازینل روز شنبه در نشست خبری، افزود: تئاتر، هنر تأثیرگذار اجتماعی و نمایش به شدت مردمی است زیرا در حضور مردم و کنار آنها برگزار می شود. وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در قزوین، اظهار داشت: تئاتر بچه‌های مسجد یک رویداد مردمی است که هدف […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا ملازینل روز شنبه در نشست خبری، افزود: تئاتر، هنر تأثیرگذار اجتماعی و نمایش به شدت مردمی است زیرا در حضور مردم و کنار آنها برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در قزوین، اظهار داشت: تئاتر بچه‌های مسجد یک رویداد مردمی است که هدف اصلی آن حضور در مجامع دارای مخاطب عام می باشد که کمتر تئاتر می‌بینند، این رویداد در مساجد منتخب در سطح استان برگزار می‌شود.
ملازینل ادامه داد: تئاتر بچه‌های مسجد با مردم و مسجد معنا می‌یابد و برآمده از انقلاب اسلامی است و بعد از انقلاب این حرکت شکل گرفته و حوزه هنری به عنوان نهاد برآمده از انقلاب، پرچم دار این مقوله است.
این مسوول تاکید کرد: توجه حوزه هنری به تئاتر بچه‌های مسجد با توجه به نگاهی است که در حوزه هنری قزوین شکل گرفته و این هنر باید تحول آفرین و زمینه ساز تحول در زیست بوم باشد.
وی خاطرنشان کرد: وقتی کار ارزشمندی با هدف و محتوای روشن و حرفه‌ای شکل‌ گرفته است حمایت از آن با هم افزایی می‌تواند به رشد کمی و کیفی گروه‌های نمایشی کمک کند.
تئاتر بچه‌های مسجد یک حرکت عمیق ارزشی است
مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین نیز در این جلسه با بیان اینکه تئاتر بچه‌های مسجد یک حرکت عمیق ارزشی است، گفت: سلسله رویداد نمایشی تئاتر بچه‌های مسجد با هدف ایجاد زمینه رشد و اعتلای هنری گروه‌های نمایشی و همچنین توسعه فراگیر فعالیت‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد برگزار می شود.
سید قاسم قوامی افزود: در آذرماه سال گذشته پس از فراخوان جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با عنوان “محرابیان” دبیرخانه این جشنواره در استان شکل گرفت و ۲۲ گروه از استان قزوین در سامانه ملی محرابیان ثبت نام کردند.
این مسوول گفت: این گروه ها پس از در اختیار قرار دادن متن‌های نمایشی در نهایت ۱۸ گروه در قزوین، الوند و اقبالیه تشکیل شد و در نهایت ۱۲ گروه مجوز حضور در این رویداد را کسب کردند.
وی اظهار داشت: برگزاری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در سه مرحله برنامه‌ریزی شده است که دو مرحله از برگزاری این نمایش‌ها سال گذشته پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد استان قزوین اجرا شد و گام سوم تئاتر بچه‌های مسجد از امروز تا ۲۸ اردیبهشت ماه با اجرای پنج اثر در قالب ۵۲ اجرا در ۲۱ مسجد برگزار خواهد شد.
قوامی تصریح کرد: در مجموع، ۱۱ نمایش و ۱۱۰ اجرا در ۷۵ مسجد برگزار می‌شود و اختتامیه جشنواره ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و سه اثر به دبیرخانه ملی جشنواره ارسال می‌شود.
وی افزود: اولین جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان قزوین در ۲۰ اردیبهشت با حضور ۱۱ اثر نمایشی که هشت اثر آن را آقایان و چهار اثر را بانوان تولید کرده اند در امامزاده اباذر برگزار خواهد شد.
این مسوول فرهنگی تاکید کرد: اجرای تئاترهای آپارتمانی در سال جدید از برنامه‌های پیش روی حوزه هنری استان است و به صورت آزمایشی در چند آپارتمان اجرا خواهد شد.
در ادامه این نشست از پوستر جشنواره رونمایی شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!